Aktuális

Magyar kutatónő nevét kapta az újonnan felfedezett baktérium

A Szegedi Tudományegyetem professzoráról, Nagy Erzsébetről neveztek el holland kutatók egy újonnan felfedezett baktériumot.

A közelmúltban újabb anaerob, oxigént nem igénylő baktériumot izoláltak holland kutatók. A különböző kórképekből azonosított, eddig ismeretlen fajt Nagy Erzsébet szegedi mikrobiológus után Anaerococcus nagyae-nak nevezték el a kutatónő munkája elismeréseként.

“Bár személyesen ismerem a holland kutatókat, semmilyen előzetes hírt nem kaptam arról, hogy rólam terveznek elnevezni egy új fajt. Igazán meglepődtem és nagyon nagy megtiszteltetésnek éreztem” – idézte a közlemény az SZTE Általános Orvostudományi Kar Klinikai Mikrobiológiai Diagnosztikai Intézetének professzorát.

Nagy Erzsébet, az SZTE professzora
Dr. Nagy Erzsébet, az SZTE professzora

Nagy Erzsébet pályája során a mikrobiológiai diagnosztika számos területén dolgozott. Fő területe az anaerob baktériumok által okozott kórképek diagnosztikai lehetőségeinek megteremtése, ezen belül a nehezen tenyészthető baktériumok kórokozó-képességének és antibiotikumokkal szembeni ellenálló-képességének molekuláris módszerekkel történő vizsgálata.

A kutatónő Szegeden szerzett orvosi diplomát. 1993–2009 között vezette a szegedi Klinikai Mikrobiológiai Diagnosztikai Intézetet, amelynek anaerob laboratóriuma ekkor vált nemzeti referencialaboratóriummá. Számos tudományos társaság és bizottság vezetésében vett részt, több magyar és nemzetközi elismerés birtokosa.

Fotó: SZTE