Aktuális

Bringázható Lánchídért küzdenek a kerékpárosok

A kerékpárosok birtokba vennék a Lánchidat. Terv is született, hogy alakítanák át a híd közlekedését. Akinek tetszik az ötlet, aláírással és a felvonulásukon támogathatja.

A közeljövőben felújítják a Lánchidat, a kerékpárosok pedig azt szeretnék, hogy több tér jusson a biciklis és a közösségi közlekedésnek, ezért online aláírásgyűjtést indítottak, és felvonulást is szerveznek.

A Lánchídon a BKK 2014-es adatai szerint naponta 37 900-an mennek át valamilyen járművel. A járművek 57%-a autó, becslések szerint naponta 21 600-an választották ezt a közlekedési módot (autónként 1.2 utassal számolva). Naponta mintegy 14 000-en keltek át a hídon valamelyik BKK buszjáraton, ők a járműhasználók 37%-át teszik ki. Mellettük naponta 2400-an keltek át biciklivel, ez az összes járműhasználat 6%-a.

Bringázható Lánchídért küzdenek a kerékpárosok

A Lánchíd szerkezete felújításra szorul. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján tavaly elkészült a híd és a Váralagút felújításának tanulmányterve, a részletes tervezés és engedélyeztetés azóta folyamatban van. Elindult a forgalmi rend felülvizsgálata is – írja a kerekparosklub.hu. A kerékpárosok azt szeretnék, hogy csökkentsék a híd forgalmát.

Fotó: Cyclechic.hu
Fotó: Cyclechic.hu

A főváros tanulmánya szerint egy ilyen beavatkozás más hidak jelentős autóforgalom-növekedésével járna. A tanulmány nem vizsgálja a közlekedésimód-váltás lehetőségét és pozitív hatásait. Pedig utóbbival megúszható lenne a szomszédos hidak autós forgalmának jelentős növekedése. Ezt támasztja alá, hogy a Lánchídon a helyi és nem a városi átmenő forgalom a jelentős – írják. Szerintük az átszoktatás lenne a megoldás. “Első lépésként azt javasoljuk, hogy a jövő nyári iskolaszünet alatt teszt jelleggel a busz- és kerékpáros közlekedésé legyen a Lánchíd, mellettük 30-as sebességkorlátozással csak kerékpárt, taxit és természetesen az elsőbbségi járműveket engedjék a hídra. Ezzel egy időben a járdán kerékpározók átszoktathatók lennének az úttestre” – áll a honlapon. Úgy vélik, sűrűbb, megbízhatóbb és gyorsabb buszközlekedéssel, valamint az útpálya jobb kerékpározhatóságával a még autóval közlekedők egy része átszoktatható a közösségi közlekedésre és biciklire.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top