Aktuális

Útdíj: többet fizetünk, mint tavaly, fogy a megyematrica is

A fizetős útdíjhálózat év elejei, sokkszerű megsokszorozása idején megtudtuk: azért kell útdíjat szedni az elkerülők használatáért is, mert az új megyematrica mindenkinek jobb (olcsóbb) lesz.

Hát jelenleg úgy tűnik, hogy a mintaszerű szervezettséggel valóra váltott megyematrica-ötlet nemhogy olcsóbbá tette volna, hanem (dobpergés) egyenesen megdrágította az autózást. 2015 júliusának végéig összesen 31,2 milliárd forintot költöttünk különféle útdíjakra, ami 7,4 milliárd forinttal több a vonatkozó tavalyi adatnál.

Útdíj: többet fizetünk mint tavaly, fogy a megyematrica is

Egy pillantással átlátható, egyértelmű rendszer született

A gyakran csak az első ijedség miatt megvásárolt megyematrica miatt sokan a tíznapos, illetve havi matricák forgalmának visszaesését várták, ezzel szemben a tíznaposok eladási értéke 712 millióval nőtt, csupán a haviból fogyott kevesebb.

Az éves matricák eladásából származó útdíjbevétel 2,1 milliárd forinttal nőtt, megyei matricára pedig 5,3 milliárd forintot költött a nép.

Az ilyen témájú cikkek végére kötelezően beírandó mondattal, miszerint megyematricával évi tizenötezerért megjárható a Balaton, pedig csupán annyi a baj, hogy a Pest megyénél keletebbről indulók esetén ez nem igaz, másrészt a szegényebb balatoni telektulajdonosok a nyarat kivéve nem igazán járnak le, abban az esetben pedig még mindig jóval olcsóbb havi vagy tíznapos matricával megoldani az eljutást.

További anyagaink az útdíjról:

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top