Aktuális

4-es metró: jövő héttől vezető nélkül robog

A végéhez közeledik a budapesti 4-es metró tesztelése. Jövő héttől az utasforgalomban is megvizsgálják, működőképes-e az automata vezérlés. A cél az, hogy a teljes vonalon vezető nélkül járjanak a szerelvények, hiszen ez gazdaságosabb és biztonságosabb is.

Az utolsó szakaszába lépett a 4-es metró vonalán a márciusban indult tesztsorozat – írja a bkk.hu. Eddig csak a végállomásokhoz kapcsolódó üzemi területeken, illetve utasok nélkül a teljes vonalon tesztelték az automata vonatvezérlést. Hétfőtől viszont két héten át az utasforgalomban is tesztelik, hogyan működik a rendszer vezető nélkül. Kísérő továbbra is lesz a szerelvényen, ám ő csak egy bizonyos idő eltelte után avatkozhat be. A cél az, hogy megvizsgálják, a diszpécserek milyen hatékonysággal tudják elhárítani a hibát. Biztonságkritikus hiba elhárítása érdekében azonnal közbeléphetnek.

Mindezek miatt átmenetileg előfordulhat megnövekedett várakozási idő, zsúfoltság, utastorlódás, a lefelé haladó mozgólépcsők rövid időre történő leállítása, illetve, amennyiben azt a tesztek szükségessé teszik, az utasok kiszállítása is a járműből.

A világon közel 70 automata vezérlésű metróvonal létezik. Üzemeltetésük hosszú távon költséghatékonyabb és több utas szállítására alkalmasak. A nemzetközi tapasztalatok pedig egyértelműen azt mutatják, hogy az automata üzemmód – többek között az emberi mulasztás lehetőségének kizárásával – jóval biztonságosabb a hagyományos vonatvezérlésnél.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top