Aktuális

A BKK tesztjén megbukott az Uber

Az Uber azóta vihart kavar, amióta megjelent hazánkban. Igaz, a mobiltelefonos applikáció a világban mindenhol ilyen indulatokat váltott ki. Most éppen a BKK tesztjén bukott meg.

Korábban mi is kipróbáltuk már az Ubert, az okostelefonos futárszolgálatot. Nekünk bejött, de a vélemények megoszlanak róla. Nemcsak Magyarországon, a világban mindenhol hatalmas indulatokat váltott ki a taxisok rémálma. Most például a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) két munkatársa ült be egy önjelölt sofőrhöz, és a Magyar Nemzet cikke szerint minden elképzelésüket alulmúlta az eredmény.

A BKK hatáskörébe tartozik a Budapesti Fuvarszervezők, az egyéni vagy társas taxitársaságok és maguk a taxik ellenőrzése is, a 2014-es esztendőben például közel 11 ezer alkalommal vizsgálták a taxikat, és az esetek 25,4 százalékában találtak valami hiányosságot, amiről jegyzőkönyvet vettek fel. Nemrég a BKK ellenőrei az Uber által foglalkoztatott sofőröket is górcső alá vették, hiszen a Taxirendelet rendelkezései szerint a BKK jogosult a személyszállítási szolgáltatások ellenőrzésére.

A világon mindenhol tiltakoztak ellene (Fotó: Europress)
A világon mindenhol tiltakoztak ellene (Fotó: Europress)

Komáromi Endre, a BKK Közúti Szolgáltatások Divíziójának vezetője azt mondta a lapnak: az árképzés is eltér a fővárosban meghatározott fix ártól, ami jogszabálysértő, ráadásul a mobilapplikáció állítja elő a tarifát, miközben a rendelet azt mondja, hogy a taxival történő utazás esetén a taxaméter által kell megállapítani a viteldíjat. Az utas nem kap senkitől számlát, a sofőr sem ad számlát sem az utasának, sem az Ubernek. Ez pedig nem felel meg a számviteli törvénynek.

A BKK szerint nem felel meg a taxirendelet előírásainak sem a szolgáltatás, hiszen nem taxis vállalkozó, nincs ilyen dokumentuma, engedélye, elvégzett tanfolyama. A személyszállításhoz használt autó sem felel meg a taxiszolgáltatási előírásoknak, hiszen ilyen minősítővizsgálaton nem esett át, nem lett átalakítva.

A Magyar Nemzet szerint a fő gond az, hogy a több évtizeddel ezelőtti jogszabály még nem tartalmazta a fuvarszervező tevékenységet, és akkoriban a mobilalkalmazásokról sem tudtak még semmit, így a technika fejlődésével kialakult egy joghézag, amit az Uber kitalálói remek érzékkel kihasználnak. Egyébként nemcsak hazánkban, hanem szinte mindenütt, ahol megvetették a lábukat.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top