Aktuális

Megtévesztő reklámakció: tízmilliós bírság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 10 millió forintra bírságolta az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.-t, miután megállapította, hogy az áruházlánc az egyik akciója során megjelenő reklámjaiban elhallgatta, hogy a hirdetett Canon nyomtatót, illetve az azt helyettesítő terméket nem tudja a fogyasztók rendelkezésére bocsátani.

Az ALDI 2013. szeptember 29. és 2013. október 2. között akciós újságjában, üzleteiben elhelyezett plakátokon, honlapján és elektronikus hírlevelében hirdette a nyomtatót.

A GVH megállapította, hogy az áruház hetekkel az akció meghirdetése, a reklámújság nyomdába adása előtt rendelkezett információval arról, hogy beszállítója Magyarország számára egyáltalán nem tud szállítani a nyomtatóból, a termékből nem volt készlete az akció során, és helyettesítő terméket nem biztosított az akció ideje alatt.

A versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy az üzletlánc már korábban is tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást, “a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, az eljárás alá vont magatartás felróható volt a társaságnak”, valamint figyelembe vette az akció becsalogató hatását.

Enyhítő körülményként értékelte ugyanakkor a GVH, hogy az ALDI intézkedett a fogyasztók utólagos, helyszíni tájékoztatásáról, a későbbi akcióban a fogyasztóknak lehetőségük volt helyettesítő termékhez jutni.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top