Aktuális

Ütős reklámmal demonstrálják a munkahelyi szexizmust

A Fülöp-szigeteki videót már több mint 4 millióan letöltötték.

Kiváló reklámot készített a Pantene, amelyben nagyon jól ábrázolják a munkahelyi szexizmust. Bemutatják, hogyan változik a férfiak és a nők viselkedésének a címkézése: míg az erősebbik nem képviselőié mindig pozitív kicsengésű, addig a nőké negatív. Például miközben a videóban a férfi mögött a „főnök” (“boss“) felirat jelenik meg az egyik épületen, addig a nő mögött a „boss” (“főnök”) szó „bossy“-vá, azaz „erőszakoskodóvá” vált át, vagy éppenséggel ugyanez történik a „meggyőző” /„rámenős” jelzőkkel, miközben hol egy férfi, hol egy nő beszél a pulpituson.

A reklámfilmmel a cég arra szeretné rávenni a nőket, ne hagyják, hogy helytelen címkék uralják az életüket, ezekről inkább mondjanak le, és válasszák a hozzájuk jobban passzolót. „Légy erős, és csillogj!” – hangzik a Pantene szlogen, amely egyrészt utal a nők életvitelére, másrészt a cég termékeire is. Az viszont érdekesség termékszempontból, hogy egyszer sem tűnik fel a reklámban hajat mosó személy, sőt egy doboz sampon sem. Bár valamennyi szereplőnek szép, fényes frizurája van…

 

Forrás: RocketNews24

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top