Aktuális

Többet költünk, ha karácsonyi zene szól

Szinte észre sem vesszük, és az ünnepi dallamok a fülünk után a pénztárcánkba is bemásznak.
Vegyünk még ebből is!
Vegyünk még ebből is!

Az ünnepeket megelőző hetekben a bevásárlóközpontok és a boltok többségében folyamatosan szól a karácsonyi zene. Ízlés dolga, hogy ez kit mennyire idegesít, az azonban biztos, hogy az ártatlannak tűnő zenei aláfestés nem valamiféle kedves gesztus a vásárlók felé, sokkal inkább a tudatos marketingstratégia része.

„Az ünnepi dallamok erős hatást gyakorolnak a vásárlókra, megváltoztatják a hangulatukat, befolyásolják, hogy mennyi időt töltenek az üzletben, illetve mennyiért és milyen típusú termékeket vásárolnak. Vagyis oly módon manipulálják a vásárló viselkedését, hogy ő közben nincs is tudatában – magyarázta dr. Alan Bradshaw, a brit Royal Holloway Egyetem marketing szakának adjunktusa. – Gyakran mondogatják, hogy szabadon választhatunk, mit szeretnénk megvásárolni, de az ünnepek előtti időszakban a karácsonyi zenék használata miatt ez fajta szabadság gyakorlatilag megszűnik.”

A szakember szerint ez a módszer nem csupán a vásárlók számára káros, de a zenészek munkáját is leértékeli, hiszen ezáltal a kereskedők kapzsisága emelkedik felül a művészi kreativitáson.

 

ADVENT A NŐK LAPJA CAFÉN!

Hangolódj rá a karácsonyra a Nők Lapja Café adventi különszámával! Tesztekkel, receptekkel, programajánlatokkal és ajándéktippekkel várunk. És persze minden napra jut valami meglepetés is!

Többet költünk, ha karácsonyi zene szól

 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top