Aktuális

Hercegnőhatás: Kate utánzásával dobják fel magukat a nők

Nemcsak a boltok forgalmának, de a nők lelkének is jót tesz, ha Cambridge hercegnőjét elcsípik egy-egy ruhabeszerzése alkalmával. Legalábbis ezt állítják a szakértők.

Kate Middleton a válság ellenére továbbra is jó hatással van a divatmárkák forgalmára. A szakértők legújabb becslései szerint ugyanis évente legalább 250 font (90 ezer forint) értékben vásárolnak a brit nők azokból a ruhákból és hajápolási termékekből, amelyeket a hercegnő választ. Állítólag leginkább a 25–34 éves korosztály koppintja szívesen Vilmos asszonykáját.

A hercegnő ruhaválasztásai azért is nagyon népszerűek, mert Kate még mindig szívesen shoppingol, és bármennyire is megengedhetné magának, hogy a legdrágább divattervezők kollekcióiból válogasson, ő még mindig előszeretettel látogatja a leárazásokat, és az esetek nagy részében az átlagos, brit nők számára elérhető darabokat választ.

Kate legutóbbi beszerzése
Kate legutóbbi beszerzése

 

Legutóbb például egy trendi divatmárka chelsea-i üzletében figyeltek fel rá a járókelők, ahonnan rövid nézelődés és ruhapróba után egy lila, ékszerberakásos pulcsi boldog tulajdonosaként távozott. Ilyenkor bizonyára már dörzsölik a tenyerüket a márka tulajdonosai, hiszen az internetre szinte azonnal felkerül a darab, amelyet egyébként az eredeti ár feléért (84,50 fontért, vagyis körülbelül 30 ezer forintért) vásárolt meg a spórolós hercegnő.

Ez a beszerzése is biztosan hiánycikk már, ahogy számos korábbi ruhadarab, amelyet eddig nyilvánosan viselt vagy vásárolt. És nemcsak az eredeti darabok eladása ugrik meg ilyenkor, a ruhák olcsó másolatai is egytől egyik rekordeladásokat hoztak a divatmárkáknak.

Hajápoló szereit is koppintják
Hajápoló szereit is koppintják

A szakértők szerint azért is utánozzák olyan sokan Kate stílusát, mert a ruháit koppintva kicsit hercegnőnek érezhetik saját magukat, ami ezekben a nehéz időkben igenis jót tesz a lelküknek. De egyértelmű, hogy mindez nemcsak a nők lelki békéjének kedvez: kiskereskedelmi elemzők szerint ugyanis az úgynevezett hercegnőhatás egymilliárd fonttal (körülbelül 340 milliárd forinttal) gyarapítja a divatcégek forgalmát, ami a válságban azért egész jól jön a gazdaságnak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top