Aktuális

Szálkás, izmos, feszes

Lehet ilyen jelzőkkel illetni egy autót? Szerintünk igen, már ha egy olyan bestiáról van szó, mint a Porsche Cayman R. Sőt még azt az állítást is meg merjük kockáztatni vele kapcsolatban, hogy formás a hátsója.
Szálkásító kúrára küldte kisebbik ragadozóját a Porsche. Tudják, a Cayman a Boxster kupéváltozata, azaz egy, a Porsche 911-nél kb. 10 centivel rövidebb, középmotoros sportkupé, hátsókerék-hajtással és kivételes képességekkel. A hozzáértők között megjelenése óta titkos tippnek számít, hiszen míg a 911-esnél meg kell barátkozni a farmotoros hagyományokból adódó gyilkos hajlamokkal, addig a Caymant egyszerűen és villámgyorsan vezethetővé teszi ideális felépítése.

Még a bordái órái is kilátszanak

A kisebbik Porsche kupé kőkemény sportkocsi, ami eddig 265 lovas alap- és 320 lóerős S változatban létezett, télire azonban rázárták a konditermet. Az intenzív kezelés eredménye 55 kiló mínusz lett az S-hez képest, de a Cayman R-nek jól áll a slankítás. Akik otthon vannak az ultrakönnyű autók világában, már kívülről fújják, és igazuk van: a Cayman R-ből hiányzik a légkondi, és a rádiót is hiába keressük az utastérben. Mármint alapáron, extra pénzért nagyon szívesen visszateszik bele Zuffenhausenben, de a futószalag mellett alighanem elhangzik majd néhány szaftos poén a nagy adag tejszínhabbal kért gyümölcssalátáról. Egy autó vagy könnyű, vagy kényelmes. Ez a tétel sportkocsiknál annyiban módosul, hogy vagy könnyű, vagy jó. És a Cayman R jó.

 
Szálkás, izmos, feszes

 

A rádión és klímán megspórolt 15 kiló mellé ugyanennyi jön még az alumíniumra cserélt ajtók jóvoltából. Magukat az aluajtókat egyébként egyenesen a 911 Turbóról akasztották le a mérges Cayman kedvéért. A karbonhéjú kagylóülések nem csak szépek és úgy tartják a testet, mint egy latexfűző, de 12 kilóval könnyebbek is a kidobottaknál. A kerekek a Porsche kínálatának legkönnyebb alufelnijei, egyenként 10 kilót nyomnak. Ahol legszembetűnőbb a spórolás, az az ajtókárpit, erről még a kilincset is elhagyták, helyette egy gurtnival lehet nyitni az ajtót. Aztán ott van (pontosabban nincs ott) az árnyékoló az órák tetején. Milyen nehéz lehet, 20 deka? Elhagyták, túl sok volt. Szóval ez a kocsi még leírni sem tudná a kompromisszumot, de pont ezt szeretjük benne.
Szálkás, izmos, feszes

–2 centi, ami valójában 2,2

Bár a Cayman futóműve eddig is etalonnak számított, az R-en azért még reszeltek egy kicsit. 2 centivel rövidebbek lettek a rugók, nagyobbra vették az összes kerék dőlését és a stabilizátorokat is szigorúbbra faragták. És akkor most egy feladvány: ha csak két centivel került közelebb a földhöz a Cayman R karosszériája, akkor hogy lehet a tömegközéppontja 22 milliméterrel lejjebb, mint korábban? Bizony, a súlycsökkentés a kulcs, a –55 kiló két millimétert számít. Nem, ez nem a Forma–1, csak a Porsche ügyel a részletekre.

3,9 kg/lóerő

Tehát könnyű és feszes, de vajon mennyire izmos? A szálkásítás nem erőfejlesztés, úgyhogy csúcsteljesítményben nem lép túl nagyot előre az R, mindössze 10 lóerővel tud többet, mint a Cayman S. Alighanem vigyázni kell a 911-es nimbuszra. Pedig már így is a Cayman R a jobb, ami a tömeg/teljesítmény arányt illeti. Itt egy lóerőnek 3,9 kilóval (PDK váltós verzió: 4kg) kell elbánnia, míg az alap 911-esben 4,3 kiló jut egyre a 345 lóerőből. Lehet, hogy a gyári adatok mást mutatnak, de ez az autó gyorsabb, mint egy egyszerű 911-es.

 
 
 
 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top