Aktuális

Ilyen egy japán női autó

Kicsi, kényelmes, könnyen kezelhető, és telepakolták mindenféle hasznos aprósággal. Épp csak telefont nem lehet benne tölteni. Kollégánk az új Nissan Micrával töltött el egy hetet.
Nemrég Dániában már vezettük az új Nissan Micrát, mostanra pedig már a turné magyarországi helyszíneire is eljutottak a spanyol rendszámú tesztautók. Magunkhoz is ragadtunk egyet egy hétre a társulatból.

Közös élet

A Nissan Micra igazi női autó. Nemcsak kedves, játékos formavilága, hanem roppant könnyű kezelhetősége miatt is. Ugyan a jól felszerelt tesztautó telis-tele volt praktikus apróságokkal, szerencsére azért a könnyű vezethetőség és a jól átlátható karosszéria a legolcsóbb belépőmodellnél is ugyanaz.

Kicsi, könnyű, olcsó

Itthon a tesztautóénál jóval szomorúbb belsejű, legolcsóbb Micra 2,6 millió forinttól indul.

 
Ilyen egy japán női autó

 

 
Motor

Micra-vásárlásnál a megfelelő motorváltozat kiválasztása csupán egy pillanat lesz. Ugyanis csak egyféle, 1,2 literes, háromhengeres benzinmotorral kapható. Ez nem feltétlenül baj, ha az az egy motor jó. A Micra csöppnyi fűnyírómotorja pedig igen jóféle szerkezet.

Étvágy

Állandó téli, munkába járós városi menetben jóval szomjasabb az autó a gyári fogyasztási adatoknál, mi 7,4 litert mértünk. Igaz, ilyen használat mellett a tíztől sem esett volna le az állunk.

Miután a motor beindításakor elszörnyülködtünk a háromhengeresekre jellemző idétlen hangon, már csak kellemes meglepetésekben lesz részünk. Nem nevezném sem zajosnak, sem gyengének.

 

Ami a legjobb benne: már roppant alacsony fordulaton is rendesen működik, de ha akarjuk, pörgetni is lehet. Igaz, a motor nyolcvan lóerejétől nem fogunk megrészegedni, de városban szaladgálni tökéletesen elég.

Ötfokozatú váltója is jól passzol ehhez a feladathoz. Az áttételek nem túl rövidek, de a motornak ezzel nincs semmi baja. Például kettesben elporoszkálhatunk vele hússzal is, de a kilencvenes tempót is vidáman tudja ugyanebben a fokozatban. Sebességfüggő szervokormánya már egy kicsit kilóg ebből a sorból, hiszen a rettentő nagy áttételezés miatt veszett módon kell tekerni, ha be akarunk vele kanyarodni. De legalább a fordulókör kicsi, mindössze kilenc méter kell a Micrának az egyben vett hátraarchoz.

Ahogy a Renault-nak és a Toyotának az egy bökésre hármat villantó komfortindex, a Nissannak az automatikus ablakemelő a mission impossible. Valahogy ezt nem képesek kifejleszteni, pedig volna rá igény. A Micrában is csupán egyetlen gomb félautomata – csak lefelé húzza az ablakot anélkül, hogy végig nyomni kellene a kapcsolót. Hátul tisztább a felállás, ott kézzel kell vadul tekerni.

Figyelmességek

A fullos Micrába tucatnyi olyan kényelmi szolgáltatás jutott, aminek biztosan örülnek majd a hölgyek. A kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás, a lehajtható könyöktámasz, a kétfokozatú, fűthető ülőlapú első ülések mellett tolatóradar és parkolóhely-kereső rendszer is található benne.

Ez utóbbit bekapcsolva – és az irányjelzőt a megfelelő irányba kitéve – az autó elkezdi méregetni a parkolóhelyek méretét, és ha megfelelőt talál, jelzi a sofőrnek. Ezen felül kormányról vezérelhető telefonkihangosító, USB- és jack-csatlakozó, valamint érintőképernyős navigációs berendezés is jár a jobban felszerelt modellekbe.

 
 
 
 

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top