Aktuális

Amerika üdvöskéje

<?kep(1,left)?>Mai nõket alakít, szívzûrökkel és párkapcsolati gubancokkal van elfoglalva, mint a vele egykorú harmincasok. Kedvenc mûfajában, a romantikus komédiákban ezek a "látszólag semmi különös" kis nõk pont olyanok, mint azok a férjezett és szingli hölgyek, akikkel tele van a világ összes gyorsbüféje, orvosi rendelõje, étterme és irodája, de vészhelyzetben aztán megmutatják, milyen belevaló lányok.

Lehet-e hétköznapibb foglalkozást elképzelni annál, hogy metrópénztáros az ember lánya? Aligha. Mert a kuckóban az órák egyformán peregnek. Közben persze, lehet álmodozni arról, hogy egyszer majd észreveszi az a vonzó, észbontóan csinos férfi, aki rezzenéstelen arccal minden áldott reggel elhúz a kalicka előtt. Ehelyett az történik, hogy az álomlovagot kirabolják, és a szerelvény elé lökik. Csak hősnőnk lélekjelenléte menti meg az életét, kiráncigálja a sínekről. Míg álmai lovagja kómában fekszik, ő szerelmükről álmodozik tovább, de egy füllentés miatt – hogy az imádott férfi menyasszonya – egyre szövevényesebb kapcsolatba bonyolódik a fiú családjával, különös tekintettel a leendő sógorra. Ennyi az Aludj csak, én álmodom története dióhéjban. A vége természetesen hepiend, ásó, kapa, nagyharang. Metrópénztárosunk megtalálja az igazit, jóllehet nem a bájgúnár jogász, hanem a csupaszív öcs személyében.

Hódít, elvarázsol

Sandra Bullock ez esetben is eszköztelenül alakítja a védtelen, álmodozásra hajlamos lányt. Remek arányérzékre vall, hogy csipetnyi humorral fűszerezi a könnyfakasztó helyzeteket is, és kész, meg vagyunk hódítva, elvarázsol, elolvadunk. Ezt az alakítását Arany Glóbusz-díjra jelölték a kritikusok, és joggal, mert a legjobb formáját hozta benne. Igaz, így vagy úgy, minden filmje az amerikai álomlányról szól, akinek helyén van az esze és a szíve. Sikerének egyik titka éppen az, hogy az Államokban az emberek mindig olyannak képzelték el az ideális nőt, amilyen ő. Ilyen “elyén van az esze és a szíve” típusúak voltak a puritán ősanyák, aztán az Észak és Dél közötti háború hétköznapi hősnői, és ilyen a huszonegyedik század amazonja, legyen pénztáros kisasszony vagy topmodell. A siker másik oka egyéniségében rejlik. Sok arca van, irigylésre méltóan árnyalt jelenség. Széles baráti köre szerint gazdag a fantáziája, ám gyakorlatias, és a hírek szerint igen kreatív. A gének ideális külsővel, nyúlánk termettel, formás idomokkal ruházták föl, a csillagok hihetetlen szerencsével ajándékozták meg. Azt mondják, mindig a legjobbkor van a legjobb helyen, és vert helyzetből is fegyelmezetten talpra áll. Természeténél fogva hiú, büszke és szemérmes, továbbá az érzékenységig sebezhető, de van önbizalma, és humora is, ami külön ajándék. Feltéve, ha nem vetélytársain köszörüli a nyelvét… Mert a vetélytársaknak nem kegyelmez. Szeret az élet napos oldalán járni, imád szerepelni. Bár lámpalázas típus, a rendezők azt mondják, a drukk a legtöbbet hozza ki belőle. Hihetetlen tartalékai vannak, rengeteget tud és szeret dolgozni, így, ha kevéssé diplomatikus pillanataiban túl is lő a célon, csak megrázza magát, és kész mindent újrakezdeni. Akár a nulláról is. A kínai horoszkóp szerint igazi sárkány, csillogó, szerencsés.

Hello, Európa!

Az alma nem esett messze a fájától, az édesanyja is sztár volt, igaz, ő az operában. Helga asszony a német színpadokon lett híres a hetvenes években, így Sandra és húga a papával meg a mamával, mint egy jól összeszokott társulat, városról városra zarándokolt minden évadban. Amikor postacímük újra Washington D.C. lett, tehát hazaköltöztek, nyugalmasabb idők következtek az előkelő kertvárosban. A gimiben sok említésre méltó esemény nem történt, hacsak az nem, hogy ott is népszerű volt. Tudott valamit, amit kevesen: figyelmesnek kell lennie, ha azt szeretné, hogy rá is figyeljenek. Egy ízben a srácok neki ítélték oda az “Ő az a lány, aki bearanyozza a napod” címet, amely fölért egy közönségdíjjal.

Szerencsés beugrások

A nyolcvanas évek végén kisebb tévés szerepekben tűnt fel, ám ezek – túl azon, hogy a neve ismert lett – nem hoztak átütő sikert. Elege lett a várakozásból, türelmetlen alkat, úgy döntött, itt az ideje Hollywoodban szerencsét próbálni. Fölszállt az első gépre.

1994-ben már forgatta is a Féktelenül című akciófilmet, arról, mint vészelik át az utasok a drámai perceket és a sokkot, hogy a buszon bombát helyeztek el. Annie szerepében olyan hitelesen alakította a kiszolgáltatott nőt, hogy utóbb a stúdió vezetői is megenyhültek, bár eredetileg jó pár árnyalattal szőkébb és nagyobb mellbőségű lányt képzeltek a celluloidszalagra. Így, vitákkal, huzavonával fűszerezve készült el a film. Senki sem gondolta, hogy hónapok alatt fölkerül a maximális kasszasikert hozó filmek közé, Bullockból meg igazi sztárt csinál: “Álmomban se gondoltam – vallotta be –, hogy egy buszos akciófilm nyit meg előttem minden ajtót.”

Tavaly A 28 nap című filmben nyújtott emlékezetes alakítást. Ebben egy újságírót játszik, aki kénytelen alkohol-elvonókúrán részt venni, mivel a problémával egyedül nem boldogul. Lelkiismeretesen készült a szerepre, még egy magánklinikára is bevonult, hogy a bőrén tapasztalja, min mennek át a szenvedélybetegek.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top