Életmód

Tanmese, játék és hatalmas öröm (X)

Idén második alkalommal indult útjára az „Apró segítség, hatalmas öröm” nevű országos jótékonysági program, melynek keretében tavaly 8,5 millió forint értékű adomány került kiosztásra a Magyar Vöröskereszt országos hálózatán keresztül. A Procter&Gamble és a SPAR Magyarország programjának célja idén is a mélyszegénységben élő gyerekek mindennapjainak megkönnyítése, otthonuk komfortjának megteremtése valamint egészségük védelme. Ezt az üzenetet közvetítve látogattak el a vállalat képviselői és a program nagykövete, Ördög Nóra a Vöröskereszt egyik bázisóvodájába, a szigetszentmiklósi Napsugár Óvodába.

A látogatásról videó is készült:

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH-2015) adatai szerint ma Magyarországon minden 7. ember él szegénységben (1.464.740 személy). A 7 év alatti gyermekek 42,2% százaléka, 130 ezer naponta küzd a szegénység nehézségeivel, közülük nagyjából 50 ezer rendszeresen éhezik. Róluk szól most kiemelten ez a néhány hét, amikor mindenki segíthet.

Ördög Nóra kihangsúlyozta, hogy kétgyermekes anyaként pontosan tudja, mennyire fontos a mindennapi élet zökkenőmentessége szempontjából a gyermekek nyugodt, rendezett és tiszta otthona:

„Nemcsak azért látogattunk el egy óvodába, mert a program középpontjában a gyerekek állnak, hanem azért is, hogy megtudjuk, nekik mit jelent az otthon kényelme. Meséltem nekik a házimunka, a rend, a tisztaság és a higiénia fontosságáról, ők pedig lerajzolták miben segítene otthon: porszívót, seprűt rajzoltak, látszott, hogy már ilyen kicsi korban tudatában vannak a tisztaság és a higiénia fontosságának. Hoztunk nekik ajándékokat, Oral-B fogkefét és fogkrémet, színezőket, matricákat, amellyel még több mosolyt sikerült az arcukra csalnunk. Minden perc élmény volt velük!”


A gyerekeknek szánt ajándékokon kívül a Procter&Gamble egy nagyobb adománycsomaggal is támogatta az óvodát, most azonban bárki hozzájárulhat az adománygyűjtéshez, aki november 29-ig bármilyen SPAR és INTERSPAR üzletben P&G terméket vásárol. A kiemelt időszakban minden Always betét, Pampers pelenka, Head & Shoulders és Pantene hajápolási terméke, Ariel, Bonux, Lenor, Jar mosó-és tisztítószer, valamint Old Spice és Gillette férfi szépségápolási termék megvásárlása támogatja a program újbóli sikerét. A termékek bolti árának 1%-a az adomány teljes összegéhez adódik, amely a Magyar Vöröskereszt országos hálózatán keresztül jut el a rászoruló gyerekekhez és családjaikhoz.


Nincs szó tehát extra erőfeszítésről. A kampány időszaka alatt csupán arra kell a szokásosnál nagyobb gondot fordítani, hogy milyen, amúgy is napi, heti rendszerességgel használt terméket választunk és veszünk le a SPAR és INTERSPAR áruházak polcairól. Az apró segítség most is hatalmas örömöt szerezhet. A program részletei, a teljes márka- és boltlista a www.voroskereszt.hu oldalon találhatók.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top