Életmód

Döbbenet: lassabbak a vonatok, mint 25 éve

Pár napja közleményben tudatta a MÁV, hogy befejeződtek a pályafelújítási munkák a dél-balatoni vonalon, így sokkal gyorsabbak lettek a vonatok, felgyorsult a közlekedés a déli parton. A Forbes elővett egy 1991-es és egy 1999-es menetrendet, és szomorú felfedezést tett.

Kiábrándító azzal szembesülni, hogy az eltelt huszonhat év alatt semmivel sem lett gyorsabb a vonatközlekedés Magyarországon. A szomorú valóságra a Forbes világít rá, miután a MÁV bejelentése után elővette a régi menetrendeket.

A MÁV a napokban közölte, hogy végeztek a pályafelújítási munkákkal a Balaton déli partján, így sokkal gyorsabb lett a közlekedés. Persze mihez képest. A Forbes gyűjtése szerint

egyedül Siófok viszonylatában javult a helyzet.

  • Siófok 1991: 85 perc, 1999: 93 perc, 2017: 75 perc.
  • Keszthely 1991: 148 perc, 1999: 165 perc, 2017: 166 perc.
  • Balatonfüred 1991: 114 perc, 1999: 142 perc, 2017: 119 perc.
  • Tapolca 1991: 162 perc, 1999: 197 perc, 2017: 197 perc.

A menetrendek alapján Győrbe ma is 120 percig tart az út, akárcsak 1999-ben, Szegedre 1991 óta 140 percig vonatoznak az utasok, de Debrecenbe 5, Miskolcra pedig 10 perccel később érkezik meg a vonat, mint 1991-ben. Pécsre huszonhét évvel ezelőtt még 160 perc alatt le lehetett érni vonattal, ma ehhez már 175 percre van szüksége a MÁV-nak.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top