nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

Így néz ki a balerinák étrendje

Te is kíváncsi vagy, mit eszik egy légies, nádszálkarcsú balerina? A New York City Ballet hivatalos dietetikusa elárulja!
NLCafé
f Ajánlom

Bár éteri, légiesen könnyed külsejük és irigylésre méltóan karcsú alakjuk azt sugallja, a balerinák sem fényen és levegőn élnek! A rengeteg edzés megköveteli, hogy az étrendjük kielégítő és energiadús legyen. A New York City Balett hivatalos dietetikusától, Joy Bauertől, most minden kérdésedre választ kaphatsz, ami valaha is felmerült benned egy balett-táncos étkezési szokásaival kapcsolatban.

Reggeli

Így néz ki a balerinák étrendje

A balerinák reggelijét két tápanyag határozza meg: a fehérjék és a rostok. A fehérje segít felébredniük az agysejteknek, és beindítja az emésztést, míg a rostoktól ebédig telítve tartanak. Tojás teljes kiőrlésű pirítóssal, görög joghurt bogyós gyümölcsökkel és granolával, sőt akár a tegnapi csirkevacsora maradéka is belefér egy táncos reggelijébe.

Ebéd

Így néz ki a balerinák étrendje

Ha arra tippeltél, hogy a balerinál salátát ebédelnek… igazad van. Csakhogy ezek a saláták antioxidánsokkal és fehérjékkel dúsítottak! A fehérjét grillezett csirke vagy hal, főtt tojás, tofu, vagy bab biztosítja, amit zöld salátával, paradicsommal, vagy avokádóval dobnak fel.

Vacsora

Így néz ki a balerinák étrendje

Mivel napközben elég keveset esznek, hogy ne puffadjanak a próbák alatt, a balerinákat a vacsorájuk kárpótolja. Itt is szükség van némi fehérjére, hogy az izmok megfelelően regenerálódhassanak (például: halra, csirkére, pulykára, lencsére), antioxidánsokban gazdag zöldségekre (brokkolira, répára, paprikára), és ezen a ponton az olyan könnyű szénhidrátok is jöhetnek, mint a quinoa, a barna rizs vagy a teljes kiőrlésű tészta.

Édes kis semmiségek

Így néz ki a balerinák étrendje

Ez mind rendben van, de mi a helyzet a nassolással? A délutáni fáradtság a balerinákat sem kerüli el, ezt pedig olyan könnyű, maximum 200 kalóriás snackekkel űzik el, mint egy alma mogyoróvajjal, egy banán görög joghurttal vagy egy kis mandula mazsolával. 

 De a desszertek sem jelentenek abszolút tiltott zónát a profi táncosok számára! Bauer szerint, ha a 90/10 elvet követik – azaz 90%-ban egészségesen étkeznek és nassolnak, 10%-ban pedig cukros kedvenceikkel bűnöznek –, annak nem lesz káros hatása sem az alakjukra, sem az egészségükre.

Byrdie

Megosztás Facebookon