nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

6 tény, ami közelebb visz a sikeres fogyáshoz

A kúra után gyorsan visszajönnek a leadott kilók? Megosztunk veled 6 olyan tényt, melyek segíthetnek a sikeres fogyókúrában.
NLCafé
f Ajánlom

Amikor fogyókúrába kezdesz, általában megpróbálsz több zöldséget és kevesebb cukrot fogyasztani és több vizet inni. Aztán a diéta után mégis visszajönnek a leadott kilók, úgy érzed, folyton falakba ütközöl, és még csak jobban sem érzed magad.

Az az igazság, hogy a fogyókúra olyan, mint egy hullámvasút. Azok a nők is nehezen vallják be, akik sikerrel megszabadultak fölös kilóiktól, hogy mekkora kihívást jelentett nekik a kúra. Megosztunk 6 tényt, melyek közelebb vihetnek a sikeres fogyáshoz.

1. A karcsúsághoz nem vezet egyenes út

Eleinte gyorsabban olvadnak a kilók, azután néhány hét múlva visszajöhet néhány, és ez a folyamat többször ismétlődik egészen addig, amíg a célod eléred, mert a fogyásod függ a lelki és hormonális állapotodtól is. A súlyod egyetlen hónapon belül is ingadozhat, ahogyan a hangulatod is, hiszen a hormonális ciklusod változásával a szervezeted például visszatarthatja a vizet. Kutatók bizonyították, hogy a szerotonin hormon szintje alacsonyabb a menstruáció előtti napokban, ami azt jelenti, hogy a nők a menses előtti napokon hajlamosak lehetnek túlenni magukat. A hormonváltozások tehát nagyban befolyásolhatják a súlyod ingadozását.

6 tény, ami közelebb visz a sikeres fogyáshoz

2. Úgy érzed, folyton kudarcot vallasz

A fogyás nemcsak abból áll, hogy kevesebbet eszel, és többet mozogsz. Többször érezhetsz kudarcot, mert nem úgy fogysz, ahogy eltervezted. A siker felé vezető útnak érzelmi és pszichológiai összetevői is vannak. Minden alkalommal, amikor úgy gondolsz magadra, hogy neked ez sem sikerül, vagy rosszul vagy saját magadtól, bűntudatot érzel, mert többet ettél stb., a sikeres fogyásodat akadályozod. A következő alkalommal, amikor azt gondolod, úgysem tudsz lefogyni, gondolj az 1. pontban írtakra: a sikeres fogyás felé vezető út olyan, mint egy hullámvasút, időnként fent vagy, mások pedig lent.

3. Légy megértő önmagaddal kritika és bűntudat helyett

A fogyókúrázó nők közül sokan negatívan tekintenek önmagukra, kritizálják, utálják a testüket, vagy gyakran bűntudatot éreznek. Ha ezzel te is így vagy, akkor tudnod kell, a hozzáállásoddal csak még inkább megnehezíted a fogyást. Szakértők azt javasolják, légy megértőbb önmagaddal, próbáld meg elfogadni és szeretni a tested olyannak, amilyen, hiszen a pozitív hozzáállással a fogyást is megkönnyíted magadnak.

4. Mások megpróbálnak lebeszélni

Ismerőseid tanácsokkal láthatnak el a fogyás rögös útján. Lesznek olyanok, akik azt mondják, a titok csupán annyi, hogy egyél kevesebbet, és mozogj többet, vagy a fogyás csupán akaraterő kérdése, esetleg csak mértéket kell tartanod a sikerhez. Aztán, amikor valóban leadtál néhány kilót, ismerőseid könnyen elcsábíthatnak olyan mondatokkal, hogy most már nyugodtan ehetsz, hiszen vékony lettél, vagy egy szelet torta biztosan nem árt a fogyókúrádnak. Ha engedsz a csábításnak, könnyen újra kellemetlenül érezheted magad. Nem könnyű mindenkor következetesen tartani magad a fogyókúrádhoz, főként, ha környezeted nem támogat benne, ezért érdemes előre felkészülnöd az esetleges reakcióikra.

6 tény, ami közelebb visz a sikeres fogyáshoz

5. Fontos kérdés: milyen a kapcsolatod az étellel

Fogyókúra idején figyelned kell az ételek kalóriatartalmára, és nem árt azt is végiggondolnod, milyen érzelmeket társítasz azokhoz. Ha az édességet tartod a legjobb barátodnak, mert úgy gondolod, a csoki a legjobb stresszoldó a nap végén, nem valószínű, hogy sikeres lesz a fogyásod. Hidd el, jobb megoldás nassolás helyett a pihenés, a relaxálás, egy forró tea vagy séta a kimerítő napok végén.

6. Az alvás sokat segít

Kutatások is igazolják, hogy a kevés alvás gátolja a zsírégetést. Amikor nem alszod ki magad, az éhség is gyakrabban törhet rád. Mindez nem csupán azt jelenti, hogy ha fokozni akarod a zsírégetést, akkor aludj naponta nyolc órát, hanem azt is, hogy az alvás hiánya egyrészt akadálya lehet a súlycsökkenésnek, másrészt az egészségedre is negatív hatást gyakorol. Ha egészségesen fogynál, törekedj a pihentető és kielégítő mennyiségű alvásra is.

További cikkek fogyókúra témában az NLC-n:

Forrás: HuffPost

Olvass tovább

{PostTitle}

Megosztás Facebookon