2016. 08. 29. Beatrix, Erna

5 tipp a megbízható munkavégzéshez

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
Folyton elkésel a határidőkkel, elfelejtesz dolgokat, lemaradnak fontos részletek? Nem vagy egyedül, de lehet javítani a helyzeten.

A koncentrálás fontos képességünk, a túlzott figyelmetlenség és feledékenység káoszhoz vezet az életünk minden területén, így a munkában is. Egy idő után komoly következményei lesznek annak, ha nem lehet megbízni bennünk vagy a teljesítményünkben. Szerencsére van pár praktika és gyakorlat, aminek segítségével jobban oda tudsz figyelni a részletekre, és biztosabban a végére érsz a feladataidnak, illetve hatékonyabban tudod kizárni a koncentrálásban zavaró tényezőket.

Ami fontos, írd le! Nem kell szó szerint lejegyzetelni mindent, ami elhangzik egy megbeszélésen vagy egy konferencián, már csak azért sem, mert ez elvonja a figyelmedet arról, ami közben éppen elhangzik. Érdemesebb kulcsszavakat lejegyezni, amiről beugrik az a fontos dolog, amit feltétlenül meg akartál jegezni. Elszántabbak megtanulhatnak gyorsírni, roppant hasznos tudomány.

Nem szégyen a jegyzetelés
Nem szégyen a jegyzetelés

Készíts listát! Ha több fontos teendő is vár rád egy nap, érdemes listát készíteni róluk, hogy ne maradjon ki semmi. Ez alatt az elvégzés sorrendjét is praktikusan meg lehet tervezni. A Science-ben megjelent egyik vizsgálat szerint az agy legfeljebb két dologgal tud hatékonyan megbirkózni egyszerre, szóval semmi szégyellnivaló nincs a listakészítésben.

Teremtsd meg a számodra megfelelő környezetet! Zavaró körülmények között nagyon nehéz bármire rendesen odafigyelni. Nem mindenkinek a néma csend a legjobb, van, akit pont az idegesít. A lényeg, hogy neked megfelelő legyen a koncentráláshoz.

Állíts fel fontossági sorrendet! Ha sok mindent kell elintézni, muszáj fontossági sorrendet tartani, és addig nem kezdeni új feladatba, amíg az előzőt be nem fejezted. Az ide-oda kapkodás csak azt eredményezi, hogy végül semmi sincs megcsinálva.

Tarts rövid szüneteket! Ha túlzottan unalmas, amit csinálsz, ezért nehéz rá odafigyelned, iktass be gyakori, de rövid szüneteket. Ezek csak pár percesek legyenek, például amíg nyújtózol egyet, kimész inni egy pohár vizet, ilyesmi.

Forrás: health.com

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus