Emlékezz a veszteségeidre is!

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
A gyász, a veszteség fájdalma sokaknak tabutéma. Pedig gyakran érnek minket veszteségek, és az érzés feldolgozása nagyon fontos lenne.

Nemcsak egy szerettünk elvesztése, de a munkahely megszűnése, egy kedvenc halála, egy életszakasz vége is veszteségérzettel tölt el minket, amit fel kellene dolgoznunk valahogy. Nem igazán vannak azonban erre módszereink, a ma embere igyekszik nem észrevenni az élet árnyoldalait. Pedig a veszteséget nem lehet megúszni, senkinek. Vannak szerencsére módszerek, melyekkel élhetünk.

Éld meg a fájdalmat, a veszteségérzetet! A fájdalmas érzések mindenkinél máshogy manifesztálódnak – van, aki hangosan bömböl, más hallgatásba burkolózik.

A veszteséget mindenki másként éli meg, a lényeg, hogy merje megélni
A veszteséget mindenki másként éli meg, a lényeg, hogy merje megélni

Beszélj az érzéseidről! Oszt meg a fájdalmas érzéseidet egy hozzád közel álló emberrel, de az is jó megoldás, ha felkeresel egy gyászterápiás csoportot.

Törődj magaddal! Előfordulhat, hogy nincs kedved mindazokhoz a dolgokhoz, amiket a veszteség előtt csináltál, ezzel nincs is semmi baj. Hallgass a testedre, tedd nyugodtan azt, ami úgy érzed, jólesne.

Minden nap szánj időt a gyászodra. Legyen egy félórád, amikor kisírhatod magad, vagy bármi olyat csinálhatsz, ami megkönnyíti számodra az elmúlást.

Ne siettesd a gyógyulást! A gyásznak nincs megszabott időkerete, semmit sem kell időre teljesíteni vele kapcsolatban.

És a legfontosabb: nincs helyes vagy helytelen módja a veszteség feldolgozásának. Ez mélyen személyes folyamat, ami mindenkinél eltérő, mind a módszerét, mind a szükséges időt illetően.

Forrás: huffingtonpost.com

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus

Igényes egyedülállók társkeresője
Elittárs: regisztráljon és találja meg az elvárásainak megfelelő társat!

További információk