4 étel a gyönyörű hajért

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
A csodás frizuráért nemcsak a tökéletes sampon és balzsam kiválasztásával tehetsz sokat. Lépj ki a fürdőszobából, irány a konyha!

A haj állapota hű tükre a szervezet általános egészségi állapotának: ha valamilyen vitamin vagy ásványi anyag hiányzik a „rendszerből", az a frizurádat is tönkreteszi. Íme négy olyan étel, amelyek segítségével a hajadat is elláthatod a szükséges tápanyagokkal:

1. Lazac: a szépítő élelmiszerek királya, amely tele van omega-3 zsírsavakkal, B12 vitaminnal, vassal, valamint értékes fehérjékkel. Az omega-3 zsírsavak az erek mellett a fejbőr egészségét is védik - ha kevés van belőlük a szervezetben, a fejbőr és a haj kiszáradhat. A vegetáriánusok napi egy-két evőkanál őrölt lenmaggal vehetik magukhoz a szükséges omega-3 zsírsavakat.

2. Sötétzöld színű zöldségek: Popeye, a tengerész nem a haját szépítette a spenóttal, pedig ez a zöldség erre is jó lett volna. A spenót a brokkolihoz hasonlóan kiváló A- és C-vitamin forrás, amelyre a fejbőrnek az egészséges faggyútermeléshez van szüksége. Ha pedig a fejbőr egészséges mennyiségben termeli ezt a zsíros anyagot, a haj sem túl száraz, sem túl zsíros nem lesz.

3. Hüvelyesek: a bab és a lencse a hajszépítő diéta fontos hozzávalója. Rengeteg fehérjével járulnak hozzá a haj növekedéséhez, és kiváló vas-, cink- és biotinforrások is - ezekkel az anyagokkal segítenek elkerülni a haj kiszáradását, töredezését. Az ajánlás: heti 3 csésze bab vagy lencse.

4. Diófélék: a brazil dió remek szelénforrás - erre az ásványi anyagra pedig nagy szüksége van az egészséges fejbőrnek. A dióban sok az alfa-linolénsav, az omega-3 zsírsavak egyik fajtája, amely valóságos kondicionálóként hat a hajszálakra. A dió, kesudióval, a pekándióval és a mandulával együtt remek cinkforrás is - a cink hiánya hajhulláshoz vezethet, ezért jó, ha a diófélék rendszeresen részét képezik az étrendednek.

Olvass tovább

Hozzászólások