Mosogatógépek
Már 59 890 Ft-tól
A brit szakértők több mint 17 ezer 1970-es születésű gyerek életét kísérték figyelemmel csaknem négy évtizeden át. A tízévesen naponta cukrot vagy csokit szopogatók 69 százaléka került rács mögé valamilyen erőszakos bűncselekményért 34 éves korára. Azoknak, akiknek ilyesmi miatt nem volt dolguk a rendőrséggel, csak 42 százalékuk fogyasztott naponta édességet - áll a British Journal of Psychiatry című szaklap októberi számában megjelent tanulmányban, amelyet a Magyar Távirati Iroda idéz.
A kutatók ugyanakkor megjegyezték, hogy bár a felfedezett kapcsolat igen izgalmasnak tűnik, további kutatásokkal kell megerősíteni a kapott eredményt. „Nem arról van szó, hogy az édesség önmagában rossz, a jelenség inkább arról árulkodik, hogyan hozzák meg döntéseiket a gyerekek" - mondta Simon Moore, a tanulmány egyik szerzője. Szerinte éppen a szülők vezetik tévútra a gyereküket azzal, hogy a jó viselkedést édességgel jutalmazzák: az ilyenformán mindig azonnali jutalomhoz jutott kicsik nem képesek megtanulni a türelmes kivárást. Ez pedig a lobbanékony, agresszív viselkedés kialakulásának kedvez.
Moore azonban készséggel elismerte, hogy a tanulmány eredményei alapján nem fogalmazható meg olyan ajánlás a szülőknek, hogy ne tömjék cukorral vagy csokival a gyereküket. „Hihetetlenül összetett ez a kérdés. Egyszerűen nem lenne igazságos a cukorkát megtenni bűnbaknak" - fogalmazott a Cardiff Egyetem kutatója.
Moore-ék kutatása a szülői felkészültség, valamint a társadalmi és gazdasági háttér vizsgálatára is kiterjedt, ám ezeknek a szempontoknak a figyelembe vétele után is jelentős kapcsolat mutatkozott a gyermekként fogyasztott édesség és a felnőttkori agresszió között.
Korábbi tanulmányok viszont azt bizonyították, hogy az egészségesebb táplálkozás jobb viselkedést eredményez mind a gyerekeknél, mind a felnőtteknél.
Legújabb a címlapról:
Életében először húzott szoknyát Katalin – Én is szép vagyok
Sokkal nagyobb eséllyel kapnak szívinfarktust a középkorú pasik a fiatal szeretőik karjaiban, mint a feleségükében. Olasz tudósok figyelmeztetik a világ férjeit a legújabb kutatási eredményükkel.
Gyógyszer és kezelés nélkül, a gondolat erejével is meg lehet szüntetni a pusztító fájdalmat. Akár hiszel benne, akár nem.
Azok a gyerekek, akik túl sokat tévéznek, számítógépeznek, az alkoholizmushoz hasonló módon válnak függővé a képernyőtől. Ez pedig akár a kommunikációs készségeiket is tönkreteheti, de az biztos,...
Olyan helyen jártunk, ahol bárki bérelhet magának néhány négyzetméternyi raktárat. Így nem kell a nagyit megkérni, hogy hadd tároljuk a
Játék a DZT oldalán! Nyerj egy csodálatos berlini hétvégét a Lufthansa és a Német Turisztikai Hivatal (DZT) támogatásával!
Itt a Nők Lapja Café májusi bögrés játéka! Megnyerheted a Nők Lapja Café egyedi virágos bögréjét!
28 hozzászólás
32 hozzászólás
10 hozzászólás Már 59 890 Ft-tól
Már 961 Ft-tól
Már 19 900 Ft-tól
Amit minden nőnek tudnia kell az emlőrákról
Balazs I. Bodai, Richard A. Zmuda
Online ár: 1683 Ft