Életmód

Csodafegyver a csontritkulás ellen: nálad is ott van a polcon?

  • MTI
  • 2009. 09. 29.
A zöld teát évezredek óta fogyasztják frissítőként és gyógyitalként: a legújabb tudományos vizsgálatok most azt jelzik, hogy a kellemes ital a csontok erősítésére is alkalmas - írták hongkongi kutatók a Journal of Agricultural and Food Chemistry legújabb számában.

 A zöld tea gyógyhatásában sokan hisznek. Nagy természetgyógyászati szakirodalma van daganatos betegségek, illetve különféle szívbajok kezelésével kapcsolatban és fogyókúráknak is fontos kiegészítője. Ping Csung Leung kutató és munkacsoportja viszont a csontképződés, csontlebomlás tanulmányozása során észlelte a zöld tea néhány hatóanyagának figyelemre méltó tulajdonságait - írja a Magyar Távirati Iroda.
Az életkor előrehaladásának szinte elkerülhetetlen következménye a csontok mésztartalmának csökkenése. Az öregek között mind gyakoribb a törés: ha elesnek, hol a felkart kell begipszelni, hol a combcsont megszögelésére van szükség.
A csontrendszer nem a felnőttkorra kialakuló, merev váz, hanem élő szövet, amelyben a csontfejlődés és a lebomlás finom egyensúlya dönti el a pillanatnyi helyzetet. Vannak sejtek, melyek új csontot hoznak létre és vannak, amelyek lebontják a csontszövet bizonyos részeit. A Kínai Orvostudományi Intézet munkatársai szövettenyészetben vizsgálták a csontot építő sejtek viselkedését a zöld tea háromféle hatóanyagával történő kezelés során.
 A teában a katechin kémiai csoport többféle változata megtalálható. Ezek közül az epigallokatechin, nemzetközi rövidítéssel EGC, gyógyhatása tűnt a legígéretesebbnek. A csontépítő sejtek EGC-vel való kezelése néhány nap alatt 79 százalékkal növelte az új csontszövet keletkezését.  
A kutatók azt is megfigyelték, hogy az így kifejlődő csontszövetben, EGC hatására a mész beépülése is fokozódik, ami erősíti a vázszerkezetet. A kedvező eredményt még tovább növelte, hogy a csontot lebontó sejtek működése viszont lassult, ezért az egyensúly a csontok lebontása helyett a jobb minőségű, új csontok felépülése irányába tolódott el.
 Az utóbbi évek vizsgálatai egyértelműen igazolták, hogy az öregedés a csontok erősségének, biztonságának fokozatos romlásával, a csontritkulás megjelenésével, előrehaladásával jár. A kínai kutatók szerint ezt a kedvezőtlen folyamatot a zöld tea rendszeres fogyasztásával talán mérsékelni lehet.

Szponzorált hirdetések

Kapcsolódó hozzászólások
Ehhez a cikkhez még nem érkezett hozzászólás

További cikkek

Súlyzózz vacsora közben!

Egy elmés feltaláló keresztezte a kézisúlyzót az evőeszközzel. Minimum érdekes ötlet...

Miért félünk akkor is, ha nem kéne?

Megfigyelnek, követnek? A munkahelyeden összebeszélnek a hátad mögött? Ezekkel a félelmeiddel nem vagy egyedül. De mi értelmük?

Tiltott szerekkel diétáztattak magánklinikákon

Ki tudja, hányan szedik még mindig azokat a halálos mellékhatású diétás pirulákat, amelyeket több magánklinikán maguk az orvosok adtak az álomalakra sóvárgó pácienseknek.

650 kalóriányit nassolunk munka közben

Egy csoki a büfében a kávé mellé, néhány szem chips a kollégától, délután meg egy zacskó keksz, csak mert olyan nehezen telik le a munkaidő. Nálad is hasonló a helyzet egy átlagos munkanapon?

Hirdetés Valentin 2012

Vallj szerelmet 150 karakterben és nyerj!

Vallj szerelmet 150 karakterben és nyerj!

Nagyon szeretsz valakit, vagy szerelmes vagy? Akkor játssz velünk! Lepd meg őt (vagy Őt) egy kedves üzenettel, és nyerj! »


Márkás Parfümök
Már 5430 Ft-tól

Hajvasalók
Akár 5000 Ft alatt

E-Book olvasók
Már 19 900 Ft-tól

Kapszulás kávéfőzők
Már 20 200 Ft-tól

 

Itt a Nők Lapja Café februári bögrés játéka! Megnyerheted a Nők Lapja Café egyedi virágos bögréjét!

Sorsolás: 2012-03-01

Nagyon szeretsz valakit, vagy szerelmes vagy? Vallj szerelmet 150 karakterben és nyerj!

Sorsolás: 2012-02-14

Nyerj stílusos WOW Nexxt tűzőgépet és vigyél színt az irodádba!

Sorsolás: 2012-02-16

"Több ezer szó, több ezer ölelés..."
Jules McAllister :
Online ár:
2 121 Ft

Eredeti ár: 2 495 Ft
15% megtakarítás
További könyvajánlatok: Még több könyv