nlc-logo

Engedélyezi, hogy az nlcafe.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.

7 étel, ami javítja a látásodat

Bizonyos ételeket nagyon hasznos fogyasztani a jó látás érdekében.
NLCafé
f Ajánlom

Nem azt mondjuk, hogy minden esetben segítenek a következő ételek a látásod javulásában, ha eleve nagyon rossz, de talán szinten tarthatják, és nem romlik tovább. Bár a genetikát mi sem befolyásolhatjuk, viszont nem mindegy, mikor kezdesz a tudatos étkezésre figyelni. Az biztos, hogy ha van mód a javulásra, az alábbi ételek biztos szerepelnek a listán.

Leveles zöldségek

Forrás: Laura Caseley for LittleThings

Egészségügyi jelentések bizonyos antioxidánsai miatt a leveles zöldségek csökkenthetik a szürke hályog és a makuladegeneráció kockázatát.

Citrusfélék és a bogyós gyümölcsök

Forrás: Laura Caseley for LittleThings

Az immunrendszer javítása mellett a C-vitaminról kimutatták, hogy csökkenti a szürke hályog és a makuladegeneráció kockázatát.

Magas zsírtartalmú halak

Forrás: Laura Caseley for LittleThings

A lazac, a szardínia, a makréla és a tonhal is omega-3 zsírsavakban gazdagok, melyek a fent említett szembetegségek ellen nyújtanak védelmet.

Tojás

Forrás: Laura Caseley for LittleThings

A tojás A-vitamint tartalmaz, amely védelmet nyújt a száraz szemek és a farkasvakság ellen.

Mandula

Forrás: Laura Caseley for LittleThings

A mogyoró, a mandula, a dió és a pisztácia is tele van omega-3 zsírsavakkal és E-vitaminnal, ami védi a szemsejteket a károsodástól.

Hüvelyesek

Forrás: Laura Caseley for LittleThings

A hüvelyesek, mint a bab vagy a lencse, cinket és bioflavonoidokat biztosítanak a szervezetben. Ezek segítenek csökkenteni a szürke hályog és a makuladegeneráció kockázatát és megvédeni a retinát.

Osztriga és máj

Forrás: Laura Caseley for LittleThings

Magas cinktartalma miatt ez a két étel is felveszi a makuladegeneráció ellen a harcot.

Little Things

Megosztás Facebookon