2017. 04. 29. Péter

3 dolog, amit már huszonévesen megtehetsz a csontjaid egészségéért

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
Huszonévesen a csontjaink egészsége talán az utolsó, amivel foglalkozunk. Pedig megéri már fiatalon elkezdeni az erősítésüket!
2016. 02. 29. |

Kövess minket!

f Ajánlom
3 dolog, amit már huszonévesen megtehetsz a csontjaid egészségéért

Huszonévesen az egészséges életmód általában a fogyókúrázásban merül ki, pedig nemcsak a vonalainkra érdemes odafigyelni: már ilyen fiatalon sokat tehetünk azért, hogy csontjaink még hosszú évekig erősen szolgáljanak minket.

1. Sportolj!

Imádsz futni vagy teniszezni? Szerencsére ezeket a mozgásformákat a csontjaid is imádják. Még ha nagy is a rájuk nehezedő terhelés, és a sérülés kockázata sem elhanyagolható, mégis a futás vagy a tenisz úgy stimulálja a csontokat, hogy növekszik a csontsűrűség. A szakértők szerint pedig a 30 éves kor alatti magas csontsűrűség az egész további életszakaszokban jótékony hatással bír.

A kondizást és a súlyemelést azonban ne vidd túlzásba, ugyanis a csontfejlődésnek nem tesznek jót. 

2. Mondj le a cigiről és az alkoholról!

A cigaretta, az alkohol, sőt még a cukros üdítők is mind rossz hatással vannak a csontjaid egészségére. Jó hír viszont, hogy ha a családodban nem volt csontritkulás, akkor neked is kisebb az esélyed rá – még ha ezeknek a káros szenvedélyeknek is hódolsz. 

3. Étkezz tudatosan!

Mélyen belénk van plántálva az a nézet, hogy a tej és a tejtermékek az erős csontok legfontosabb jótevői. Mostanában azonban a kutatókat megosztja ez a gondolat: számos kutatás bizonyítja, hogy így van, számos viszont azt, hogy épp az ellenkezője igaz. De akkor mivel segíthetünk a csontjainkon, ha nem tejjel? A szakértők a leveles zöldségeket, elsősorban a spenótot és a mángoldot javasolják, amelyek kalciumban kifejezetten gazdagok.

Forrás: Care2

Olvass tovább

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus