Az aranyér enyhítésének hat egyszerű módja

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
Az aranyér sokakat érintő kellemetlenség, terhesség és szülés miatt szinte minden nő megtapasztalja, legalább átmenetileg.

Az aranyér a végbélnyílás körül lévő erek falának elvékonyodása, gyulladása, a pangó vérkeringés miatt kialakuló kellemetlen, vérző, viszkető, esetenként súlyos fájdalmakat okozó elváltozás, ami legrosszabb esetben műtéti kezelést igényelhet. Mindenképpen jobb tehát megelőzni, ha mást nem, hát a kiújulását.

Egyél sok rostot! Az aranyér nagyobb valószínűséggel lép fel azoknál, akiknek renyhe a bélmozgása. Ez megelőzhető rostban gazdag táplálkozással, ami ugyan a gázképződést is fokozhatja, de az aranyérnél az is jobb.

Igyál sok vizet! Az elegendő folyadék szintén az egészséges emésztés és bélmozgások fenntartása végett fontos.

Aranyérrel minden alkalom kínszenvedés lehet
Aranyérrel minden alkalom kínszenvedés lehet

Mozogj sokat! A testmozgás a belek mozgására is jótékony hatású, de akinek már aranyere van, kerülje az erős haspréssel és az alsó medencei izmok erőltetésével járó mozgásokat.

Óvatosan a hashajtókkal! Aranyér esetén sokan nyúlnak hashajtóhoz, hogy enyhítsenek a székeléskor jelentkező fájdalmaikon, de ez is a visszájára sülhet el, ha olyan hashajtót választasz, ami a felerősített bélmozgások révén nagy erővel préseli a székletet az aranyeres felülethez.

Ne tartsd vissza! Amikor menni kell, akkor menj – ez az egyik legegyszerűbb módja az aranyér elkerülésének. És ha már ott vagy, mindenképpen kerüld az erőlködést.

Erősítsd a végbél körüli izmokat! Akinek sokat kell ülnie, ülés közben is tehet az aranyér ellen: rendszeres időközönként 10-20 alkalommal szorítsd össze, majd ernyeszd el a záróizmaidat.

Forrás: everydayhealth.com 

Címkék: kezelés aranyér
Olvass tovább

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus