A séta 5 meglepő hatása

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
Sétálni jó, sétálni egészséges. De a mozgáson túl még miért is?

Csökkenti az Alzheimer-kór kockázatát. Egy vizsgálat szerint azoknál a 71 és 93 év közötti férfiaknál, akik naponta legalább több mint 400 métert sétáltak, a felére csökkent a demencia és az Alzheimer-kór kockázata.

A séta véd az időskori elbutulás ellen
A séta véd az időskori elbutulás ellen is

Optimalizálja a bélműködést. A rendszeres séta – naponta több alkalommal 10–15 perc – sokat tesz az emésztőrendszer egészségéért. A normális bélmozgásokhoz a mozgás elengedhetetlen fontosságú.

Javítja a hangulatot. Ha tartósan jobb kedvre szeretnénk derülni, nem kell mást tenni, csak heti öt alkalommal gyalogolni 40–45 percet.

Csökkenti a zöld hályog kockázatát. A sétát különösen ajánlják azoknak, akik esetében nagy a zöld hályog kialakulásának kockázata, mert csökkenti a szemben fennálló nyomást.

Védő hatással bír a cukorbetegség ellen. A vizsgálatok szerint már egy félórás séta is képes 24 órára lecsökkenteni a vércukorszintet.

Forrás: littlethings.com 

Olvass tovább

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus