5 egyszerű meditációs technika a nyugodtabb hétköznapokért

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
Talán saját újévi fogadalmaid között is szerepel, hogy idén kevesebbet fogsz stresszelni, nyugodtabb és megfontoltabb leszel. Ehhez nem kell feltétlen meditációs tanfolyamra járnod: létezik pár egyszerű trükk, amiket a mindennapokba beépítve, jelentősen javíthatsz a közérzeteden.
5 egyszerű meditációs technika a nyugodtabb hétköznapokért

Sokan még mindig úgy tekintenek a jógára és a meditációra, hogy nem állnak másból, mint kényelmetlen testhelyzetekből és furcsa „ommmmmm”-ozásból. Pedig a szkeptikusok is sokat tanulhatnak belőlük, és ehhez nem kell feltétlen a spiritualitás útjára lépniük!

Ezt a pár egyszerű technikát mindenki alkalmazhatja a mindennapok során. Akár pillanatnyi stresszről, akár hosszabb távú szorongásról legyen szó, egy kis meditációval bármikor segíthetünk magunkon!

1. Összpontosíts!

Ha csaponganak a gondolataid, és már idegesít, hogy nem tudsz összpontosítani, először is keress egy statikus pontot a környezetedben, és szegezd rá a tekinteted! Akár egy képet, vagy a gyertya lángját is választhatod, csak merülj el benne. Pár percig pihentesd rajta a szemed, és az elméd is csillapodni fog.

2. Képzeld el!

Ezt a technikát csukott szemmel végezheted. Képzelj el bármilyen tárgyat, helyet, személyt – a lényeg, hogy teljes figyelmedet neki szenteld. Minden apró részletébe merülj bele. Pro-tipp: valamelyik csakrádra vezetni a figyelmed, és azt tenni a meditáció fókuszába.

3. Mantrázz!

Talán furcsának tűnhet, hogy egy mondatot mormolj magad elé, de hidd el, segít. Válassz valami olyan szót, mondatot vagy idézetet, ami fontos üzenetet hordoz számodra, vagy amit szeretnél, hogy bekövetkezzen. Csukott szemmel ismételd el párszor, egészen addig, amíg már nem érzed bizarrnak az élményt, hanem természetes áramlásba fordul.

4. Figyeld a légzést!

A leghatásosabb technika a légzés figyelése, ami segít tudatosnak maradni, akár egy jógaóra, akár egy munkanap során. Néha egyszerűen csak figyeld pár percig, ahogy be- és kilélegzel, ahogy a levegő átjárja a tested. Törekedj arra, hogy egyforma hosszúságú legyen a belégzés és a kilégzés. Azzal, hogy erre az alapvető életfunkcióra összpontosítasz, lelassítod és megnyugtatod az elméd, és figyeld meg: minden könnyebbnek tűnik majd!

5. Koncentrálj!

Irányítsd a figyelmed valamelyik testrészedre, és koncentrálj rá pár másodpercig. A körvonalaira, az érzetre, ami éppen benne van. Az egy pontra vitt fókusz szintén segít majd nyugalomba helyezni az elméd.

Forrás: Mashable

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus