Egészség

Most azonnal koplalnom kell, hogy aztán jól telezabálhassam magam

Jajj, már csak két hét, és indulunk nyaralni, most azonnal el kell kezdenem koplalni! Ismerős mondat, és még ha nem is hangzik el hangosan, azért gondolatban ott villog piros vészjelzőként.

Utánanézünk a világ legagyamentebb diétáinak, és elkezdjük kínozni magunkat. A szemünk előtt lebeg a cél, hogy két hét múlva karcsú nádszálként vetjük majd magunkat a habok közé, úszkálunk delfinekkel, vagy a Balatonban áztatjuk nap barnította hableány testünket.

Az éhezés mindenképpen a repertoárban van, anélkül fogyás gyorsan nem létezik, megírta már sok újság, hogyan kell tíz nap alatt tíz kilót leadni.

Ha másnak sikerült, nekünk miért ne sikerülne? Motivációs képet teszünk a hűtő ajtajára, hogy véletlenül se nyúljunk bele akkor sem, ha már fél karunkat odaadnánk egy szelet zsíros kenyérért. Jó sok hagymával. Jelen pillanatban azonban ebből csak a hagymát engedhetnénk meg magunknak, úgyhogy keserűen legyintünk, és inkább nézegetjük egy darabig azt a nőt a fotón, akinek szerintünk túl vastag a lába, és a hasa is lehetne laposabb ahhoz, hogy bikinit húzzon magára.

Majd visszatérünk a zellerszárrágcsáláshoz, mert az negatív kalóriás, szinte érezzük, ahogy sercegve olvad le rólunk a zsír, miközben ropogtatjuk. Estére még megengedünk magunknak egy főtt tojást, persze szigorúan sárgája nélkül, mert az hizlal. Utána gyorsan leöblítjük zsírégető ananászlével, biztos, ami biztos. Reggel igyekszünk olyan gyorsan túlesni a fél liter langyos citromos vízen kávé helyett, amennyire gyorsan csak lehet. Felállítjuk a saját rekordunkat, három nyeléssel döntjük le ezt a kissé visszataszító folyadékot.

Annak a szent célnak az érdekében tesszük mindezt, hogy vékonyabb legyen bár centivel a bokánk a nyaralásra.

Minden reggel felpattanunk a mérlegre, és bűvöljük a számokat, hogy hátha ma 10 dekával kevesebbet mutat. Hátha lement egy kevés. Könyörgünk a mérlegnek, hogy egy kilót faragjon le rólunk, csak most, csak ebben a percben, minden percben. Két hét alatt egy évnyi tunyaságot, tévé előtti nassolást akarunk visszacsinálni, eltüntetni, izommá varázsolni. Mert ugye nemcsak lefogyni, hanem ennyi idő alatt izmossá is szeretnénk válni, ennek érdekében napi tíz percet tornázunk Rubint Rékával, de csak az első három napban, mert utána mozdulni sem tudunk az izomláztól egy hétig.

Kipróbáljuk még a vonzás törvényét is magunkon, elalvás előtt igyekszünk megtölteni a fejünket a csodás új alakunkról szóló képekkel, jelen időben fogalmazunk, és erősen reménykedünk, hogy az univerzum a segítségünkre siet, és reggelre átalakít rajtunk 5 kiló zsírt színtiszta izommá. Hiszen az elme hatalma határtalan, igazán megtehetné nekünk ezt a kis szívességet, hogy szégyenérzet nélkül dobhassuk le a ruháinkat nyaraláskor.

Eltelik a két hét nyaralásig, kínkeservesen, éhezve, önsanyargatva, és eredményes is a fogyókúra, bár a tíz kiló nem megy le tíz nap alatt minden grapefruit és tojás ellenére sem, de azért megszabadulunk úgy három kilótól, amitől ha nem is áll jobban a bikini rajtunk, de legalább az illúziónk megvan, hiszen lazább lett a nadrág, lengébb a szoknya.

Mit teszünk tehát, amint odaérünk nyaralásunk helyszínére? Azt, amit minden normális ember, aki nyaralni megy: eszünk egy jót.

Vacsorára beülünk egy csodás étterembe, amit még itthon kinéztünk magunknak, és rendelünk egy nagy halom finomságot. Hiszen egyszer vagyunk itt, egyszer van esélyünk enni ilyen ínyencségeket, szó sem lehet róla, hogy pont most koplaljunk. Ahogy azt a fagyikülönlegességet sem hagyhatjuk ki vacsora után, hatalmas tejszínhabbal a tetején, de eskü, hogy a nyaralás után soha többé cukros étel. Reggelire pedig vár a svédasztal a szállodában, a frissen illatozó péksütemény a délelőtti séta közben, és a tejeskávé, amibe csokiszirupot csorgatnak a kedvünkért.

Eszünk és iszunk, amennyi belénk fér, két hét szabadságunk van, azt igenis úgy szeretnénk eltölteni, hogy a gasztronómiát sem hagyjuk ki az életünkből. Anélkül szegényebb lenne a nyaralás, mégsem élhetünk salátaleveleken, amikor a helyi különlegességeket is megkóstolhatjuk helyette. Ez így is van jól, nem kell kihagyni semmit szabadság alatt, véletlenül sem a fogyókúráról kell szóljon egy nyaralás. De hogy előtte miért mászunk végig az önkínzás összes létező lépcsőfokán, az a női lélek megfejthetetlen rejtélye marad.