Család

Lehull a lepel a magyarok cipővásárlási szokásairól

Átfogó felmérést készített a GfK Hungária Piackutató Intézet a magyarok cipővásárlási szokásairól és átlagos lábméretéről.

Hiánypótló felmérést készített a hazai cipőfogyasztási szokásokról a GfK Hungária Piackutató Intézet. Vizsgálatukból kiderül, hogy a férfiak vagy a nők vásárolnak több cipőt, illetve lehull a lepel az ország felnőtt lakosságának átlagos talpméretéről is.

A felmérés szerint az elmúlt fél évben átlagosan 2,3 pár cipőt vásároltak a magyarok. A gyermek nélküli háztartásokban a nők átlagosan 2,5 pár cipőt vettek, a férfiak pedig 1,7-et. Az egy gyermeket nevelő családok 2,7 pár, a kétgyermekesek 3,6 pár, a háromgyerekesek pedig 4,4 pár cipőt vásároltak.

A felmérésben részt vevő férfiak több mint felének 42-es vagy 43-as a lábmérete, míg a nők esetében a leggyakoribb cipőméret a 38-as. Tízből három nő ekkora cipőt hord – írja a felmérésre hivatkozva a HVG.

A felmérésből kiderül, hogy a cipők leggyakoribb beszerzési forrásai a cipőkereskedelmi láncok üzletei, de a nők gyakran vásárolnak kínai boltokban lábbelit: a legutóbbi cipővásárlási alkalmat tekintve majdnem minden negyedik (23 százalék) kínai üzletben járt.

A fiatalok körében hódít az online cipővásárlás, a húszas-harmincas korosztály körében minden kilencedik vásárlás az interneten történt. A piackutató szerint ez a fajta vásárlás egyre erősödik, ami átrendezheti a sokszereplős piacot is.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top