Család

Miért nem szereti a férjem a lányunkat? - Dr. Ranschburg válaszol

  • Nők Lapja Cafe
  • 2010. 09. 08.
A férjem és a lányom között szinte soha nincs normális kommunikáció, folyamatosan egymásnak dobálgatják a labdát, amiből természetesen szinte mindig a kislányom jön ki rosszul, szomorúan…

Tisztelt Tanár Úr!

Ugyan a kérdésem nem iskolával kapcsolatos probléma, mégis muszáj Önnek írnom. Kérem, ha ideje engedi, válaszoljon rá.

Kislányom kilencéves. Férjemmel öt éve ismerjük egymást, másfél éve költöztünk össze, és nemrégen házasodtunk össze. A kislányommal soha nem volt felhőtlen a kapcsolatuk, mégis úgy érzem, hogy ami most van, az a kislányomnak nagyon rossz. A férjem folyamatosan, megállás nélkül NEVELI, és a maga sajátos fricskázós stílusában „ugratja” (ez enyhe kifejezés). Szinte nincs köztük normális kommunikáció, folyamatosan egymásnak dobálgatják a labdát, amiből természetesen szinte mindig a kislányom jön ki rosszul, szomorúan. Amikor közeledne a férjem felé, mutatni szeretne neki valamit, rajzot, a zongorajátékát, meghívja a néptáncévzárójára (nem volt kedve eljönni, így nem jött), szinte oda sem figyel rá, csak egy gyors pillantás, és megy is tovább.

Miért nem szereti a férjem a lányunkat? - Dr. Ranschburg válaszol


Én villámhárítóként vagyok köztük, és próbálom elmagyarázni a kislányomnak, hogy én úgy érzem, a férjem nem viselkedett helyesen, hogy a felnőttek nagyon sokszor hibáznak, csak nem szeretik beismerni. Sajnos ez nem elég, és már ott tartunk, hogy nem szeret itthon lenni, és legutóbb azt mondta a keresztlányomnak, hogy utálja a férjemet. Folyamatosan próbálok beszélni a férjemmel, hogy hogyan lehetne másképp, amit maximum egy napig tud is tartani, de utána visszavált a korábbi „ridegtartásra” (ez tudom, hogy nagyon borzalmas szó egy ilyen esetben, de ezt érzem). Azokban az órákban, amikor szeretettel közeledik a kislányom felé, ő is kinyílik, és látszik rajta, hogy boldog, de ez maximum egy napig tart a férjemnél, és akkor talán még túloztam is. Úgy érzem, hogy ez megerőltető számára.

A kislányom egyébként kifejezetten jó tanuló, zongorázik, néptáncol, lovagol, és ezeket szeretettel és örömmel végzi, de az iskolában a tanárnő is mondta már, hogy teljesen másképp viselkedik azokon a nagyon ritka napokon, amikor a férjem megy érte az iskolába. Nem tudom, hogy mit kellene tennem, hogyan tudnánk közösen változtatni ezen a helyzeten. Úgy gondolom, nagyon fontos a lányom számára, hogy érezze a férjem szeretetét is, és úgy, hogy az nem feltételhez kötött.

Előre is nagyon köszönöm a válaszát!

 

Kedves Levélíró!

Attól tartok, nem tudok sok okosat írni Önnek. Teljesen igaza van: férje szeretete valóban jót tenne kicsi lányának – de mit tegyünk, ha ez a szeretet hiányzik? Eljátszani olyan érzést, ami a valóságban nem létezik – szeretetet mutatni a valódi érzés nélkül –, szinte lehetetlen. Nem tudom, milyen lehet a gyerek kapcsolata édesapjával, de mivel erről levelében nem írt, úgy gondolom, ez sem számottevő. Vigyázzon arra, hogy emiatt ne romoljon el férjével a kapcsolata, de amikor csak módjában áll, figyelmeztesse, hogy folyamatos kötözködése nem tesz jót a kislánynak, és a serdülőkorban – amikor a másik nemmel való kapcsolata bontakozni kezd – mindennek komoly kárát láthatja majd. Őszintén remélem: férje „észhez tér”, és ha nem is lesz képes pótolni a valódi szülőt, a kiegyensúlyozott kapcsolat megteremtésére alkalmassá válik.

Fotó: Sanoma Archív/Dömötör Csaba
Fotó: Sanoma-archívum/Dömötör Csaba


Ha megengedi, óvatosan megjegyzem azért: Önök már régen ismerik egymást, de párja csak igen rövid ideje ismerkedik az apai szereppel. Tanítgassa Őt türelemmel. Ez az ember csak Önt akarta, végső soron érthető, hogy a gyereket afféle tehertételként éli meg: ő az ára annak, hogy megkaphatta azt a nőt, akit szeret. Borzasztóan nagy a baj, ha a gyerek is rájön erre! Tehát ne csak „okítsa” férjét, de segítse őt abban is, hogy ráérezzen a „család” élményére. Vigyázzon arra, hogy a hármasban töltött idő lehetőleg harmonikus legyen, és férje lassanként elfogadja, hogy nem ketten vannak, hanem hárman – és aztán, persze – gondolom –, majd négyen is…

Szponzorált hirdetések

Kapcsolódó hozzászólások
A hozzászóláshoz be kell jelentkezned!

gerdamama 2010-09-09 22:34

Igazad van, nem biztos, hogy HP és magának szülte, ezúton kérek elnézést.

 

Az is lehet, hogy holtomiglan-holtodiglannak tervezett, boldog házasságban született a kislány, ám szegény papát elütötte a villamos.

Mindenki kiélheti az írói fantáziáját az ilyen cikkek kapcsán...

 

A vita tulajdonképpen akörül zajlik, hogy kinek mi a fontosabb, a gyereke, vagy a mindennapi betevő - anyagi és egyéb értelemben is.

 

Uborkaszezonra való cikk, úgysem tudják meggyőzni egymást az ellentábor képviselői. Nem is érdemes vitázni, hiszen nem ismerjük a konkrét szereplőket, minden helyzet egyedi.

 

Sajnos, az viszont tény, hogy sok gyerek már ovis korára "elveszti" az apját. Igenis el kellene gondolkodni azon, hogy mennyi ideje ismerték ezek a "szeeeegény" egyedülálló anyák a férfit, akinek gyereket szültek, és mennyi időt és energiát szánt rá a pár, hogy a felmerülő problémákat megoldja.

Talán a felelősségteljes gondolkodást kellene hiányolni, nem az empátiát.

 

Ez a kis eszmefuttatás tényleg általánosítás, nem a cikk szereplőjére vonatkozik, csak ennek kapcsán jutott eszembe.

 

Szoljanka 2010-09-09 14:00

A pasinak mi a nehéz a dolgoban?Hiszen még az anya szerint sem tesz lépéseket a gyereke felé,csak fizeti a lét.

Sok apa,nevelőszülő azt hiszi,hogy ha ad havi x ezret,meg néha leordítja a gyerek fejét az a nevelés.

Minden gyerek más,és mindhez más a kulcs.

A pasi is megerőltehetné magát, pl,hogy jó legyena viszony,akkor is elmehetne akislány fellpésére,vagy megnézhetné a rajzati,ha még annyira nincs is kedve.

A gyerek boldogan mutogatja arajzait,ő meg rá sem figyel?

Ez egy vaskalapos,begyepesedett pasi,aki azt hiszi,ő a családfő,oszt mindenki fetrengjen a földön előtte.Ez a családmodell nagyapám idejében volt menő.

Én itt nem látomhogy az pasi mit "erpfeszít": van egy nője,kaja,szex,a gyerek meg egy szükséges rossz.Valószínűleg így áll hozzá,az anya vagy pénzéhes, vagy kapcsoaltfüggő.

Én ismerek pasit,aki azt mondta,hogy sosem kezdene gyerekes nővel,és én tisztelem őt,mert ő pl bevallotta,hogy nem tudja kezelni a helyzetet.

Ez egy gyerektelen pasi,annyi gyerektelen nőt találhatna,amennyit akar.

De komolyan pasinak mi a nehéz(amikro azt modnatd,h nehéz az apának,gondolom a magad,a szülőapa szemszögéből nézted).

De tényleg,hol az igazi apa?

plüssmackó 2010-09-09 13:28

egyetértek

plüssmackó 2010-09-09 13:27

mint gyakorlott vált ember én azt mondanám.. bár nem ez a topic témája, de én pl az apákat sajnálom... mert ők SEM nyerhetnek... persze a gyerek csak veszthet....

Persze természetes hogy senki sem akar olyan emberrel együtt élni aki nem szereti a gyerekét... valószínűleg a cikkben szereplő anya sem ilyen... viszont szeretet és szeretet között is óriási különbségek vannak... lehet pl ez a pasi csak csipkelődéssel TUDJA kifejezni a szeretetét...

no ezé kell a kommunikáció

Szoljanka 2010-09-09 12:32

Igen,ezért nagy az elvált szülők felelőssége,ha már elvették a gyereküktől  a teljes-eredeti család lehetőségét,akkor már kutya  kötelesség olyan nevelőapát/anyát biztosítani,aki szereti a gyereket.Nem csak eltűri.Nem csak pénzt ad különórára.

 

Minden válásnál,szakításnál a gyerek az áldozat és nem hibáztatható.

Olyan sokan megértik az anyát,az apát és a gyereket?

elsi1 2010-09-09 11:57

Viszont... azt soha nem szabadna elfelejteni, hogy a kialakult helyzetért lehet hibáztatni akár az anyát, akár a férjét, de a gyereket nem, ugyanis nem ő döntött úgy,

 

 

 

Na,végre valaki leírja,igen a gyereknek--minden gyereknek a legfőbb vágya egy olyan család,ahol biológiai szülők együtt élnek  szeretetben,törődésben.

nem  a gyerekek tehetnek a válásokról(sajnos mégis van bűntudatuk,de jobb ezt nem erősíteni,épphogy csökkenteni kell,nem pedig erősíteni,meg hibáztatni.

a gyerek anyjának már a gyerek 4 éves korában megvolt ez  a kapcsolat,tehát már azelőtt véget ért  a biológiai apával a kapcsolat,tehát mondjuk a gyerek lehetett 1-2-3 éves.

Néha embertelent kívánnak a szülők a gyerektől.

Apa bunkózhat,anya bizonytalankodhat,de egy gyerek már 5 évesen kezelje profin  a helyzetet és vegye tudomásul,ha 3-4 évente változnak a partnerek anya mellett és ha anya összevész az addig szeretett nevelőapával(nemrég votl ilyen levél is)akkor a gyerek is utálja meg egyszerre és ha anya másnap hazahoz valaki mást,akkor azt egyből fogadja el,különben rossz gyerek.

a gáz,hogya anya is úgy érzi,hogy apa nem megfelelően viselekdik és hogy kezdettől fogva fennáll a helyzet,tehát nem arról van szó,hogy a lány egy 13 éves kamaszlány,8 éve békésen neveli a nevelőapa és anya és akkor hirtelen megromlik a viszony,mert a kamaszlányka bebunkózik és szörnyen kezd viselkedni.

 

funnylady 2010-09-09 11:45

Nem szeretnék túlzásokba esni (bár amikor gyerekről van szó, akkor elfogult leszek, mégpedig a gyerek irányába), igyekszem a véleményemben kizárólag arra hivatkozni, amennyit tudni lehet egy levél olvasása kapcsán.

 

Ha a nevelő apuka a saját felesége szemszögéből sem jól közeledik a gyerekhez, akkor teljesen mindegy, hogy ki a hibás, ebből már baj lesz. Ha egy anya úgy érzi, hogy a gyermekével nem megfelelően bánnak, gúnyolják, nem szeretik, az erősen el kellene, hogy gondolkodtassa arról, mi is az oka annak, hogy így állnak. 

 

Az nagyon nem tetszett, hogy a mama (nem elég, hogy eleve tré a kapcsolat) a gyereknek a nevelő papát besározza. Ez az én szememben egyáltalán nem annak a jele, hogy javítani szeretne a helyzeten. Vagy úgy gondolta, hogy ha a férjét kisebbíti, azzal jót tesz?

 

Viszont... azt soha nem szabadna elfelejteni, hogy a kialakult helyzetért lehet hibáztatni akár az anyát, akár a férjét, de a gyereket nem, ugyanis nem ő döntött úgy, hogy eztán egy idegennel kell együtt élnie, aki elkezdi őt úgy nevelgetni, ahogy talán az édesapja sem.

 

Azt hiszem, felborult a sorrend. Előbb érzelmi kapcsolatot kell kialakítani, és ha az már megvan, akkor lehet elvárásokat támasztani a gyerekkel szemben. Nem a gyerek feladata gazsulálni a felnőttért, hanem fordítva, annak az embernek kell elsősorban elfogadtatnia magát, aki "csatlakozott".

 

vérmatska 2010-09-09 10:43

Na, remek. A női empátia és jóindulat megint.

 

"HP, magának szülte" - én nem olvastam egy szót sem arról, hogy miért fulladt kudarcba az előző kapcsolata/házassága. Honnan tudod, hogy ő a hibás?

 

Meg "biztos csak a pénzért" - gyakorlatilag lekurváztok egy ismeretlen embert.  (Ezt nem te írtad, csak ugyanaz a kategória.)

Hirdetés valentin 2012

Vallj szerelmet 150 karakterben és nyerj!

Vallj szerelmet 150 karakterben és nyerj!

Nagyon szeretsz valakit, vagy szerelmes vagy? Akkor játssz velünk! Lepd meg őt (vagy Őt) egy kedves üzenettel, és nyerj! »


E-Book olvasók
Már 19 900 Ft-tól

Okostelefonok
Már 15 890 Ft-tól

Kapszulás kávéfőzők
Már 20 200 Ft-tól

Hajvasalók
Akár 5000 Ft alatt

 

Itt a Nők Lapja Café februári bögrés játéka! Megnyerheted a Nők Lapja Café egyedi virágos bögréjét!

Sorsolás: 2012-03-01

"Elszaladt a kemence..."
Radvány Zsuzsa :
Online ár:
527 Ft

Eredeti ár: 620 Ft
15% megtakarítás
További könyvajánlatok: Még több könyv