Az anyák kialvatlanságának 35 stádiuma

Kövess minket a facebookon!

f Ajánlom
Amikor már a második vagy harmadik babánkat várjuk, azt gondoljuk, hogy mi aztán már mindent tudunk a babákról és a mi babánk lesz a világ legcsendesebb, legboldogabb babája. Én is így voltam ezzel, jól rá is fáztam a második gyermekem születése után a nagy magabiztosságra.

Bármikor dobhatja azt az élet, hogy kapunk egy olyan babát, aki soha, de tényleg soha nem alszik – legalábbis így érezzük. Mindegy, hogy bebugyoláljuk, autósülésbe tesszük, babakocsiban tologatjuk, mászkálunk vele… nem hajlandó aludni. Néha elbólint egy negyedórára, ami pont annyira elég, hogy hamis reményeket kezdjünk táplálni, hogy aztán hajnali kettőkor kipattant szemekkel próbáljuk elringatni ordító csemeténket.

Pár hónap alvásmegvonás után aztán már azt sem tudjuk, merre van az előre, mert addigra átmegyünk a kialvatlanság összes stádiumán:

1. Melltartó nélkül viszed oviba a nagyobbik gyermeked annak ellenére, hogy a melleid a tej miatt szó szerint mindent betöltő méretet öltöttek.

2. A zuhanyzás luxuscikké válik, mert pont akkor, amikor megnyitod a vizet, máris visító hangot hallasz a kiságy felől.

3. Minden, amit a férjed csinál, idegesít.

4. Minden, amit a férjed nem csinál, idegesít.

5. A vécén aludni egy gyorsat teljesen ésszerűnek tűnik. Egészen addig, míg újból visítást nem hallasz.

6. Kezded érteni, hogy a lovak hogy bírnak állva aludni.

7. Már félig bepakolod a mosogatógépet, amikor rájössz, hogy nem is mosogattad el még az előző adagot.

8. Pontosan 18 darab alvástréninggel foglalkozó könyv van az éjjeliszekrényeden.

9. Túl álmos vagy, hogy elolvasd őket.

Az anyák kialvatlanságának 35 stádiuma

10. Azt mondogatod magadnak, hogy végül is, ha a nagyobbik gyerek Angelina Balerinát néz, az felfogható szinte ismeretterjesztő filmnek is.

11. Kétségbeesésedben kipróbálod a sírni hagyás technikáját.

12. Annyira furdal a lelkiismeret, amiért hagytad sírni a babát, hogy egész éjjel fennmaradsz, és aggódsz, hogy ez lesz az első törés az életében.

13. Elkezdesz üzeneteket küldeni telefonon, e-mailen, Facebookon azoknak, akikről úgy sejted, átéltek már hasonló helyzetet, és tudnak pár jó szót mondani neked.

14. Kiiktatod a felöltözést a napjaidból.

15. 32 ember elmondja naponta, hogy az ő babájuk milyen jól alszik.

16. 28 ember javasolja naponta, hogy kösd magadra kendőben a babádat, és furcsán néznek rád, mikor közlöd, hogy 4 hónapja nem aludtál.

17. 12 ember mondja el naponta, hogy az egyetlen megoldás, ha hagyod sírni a babádat.

18. 50 ember mondja el naponta, hogy élvezz ki minden pillanatot, amitől lábrázást kapsz és elkezd rángani egy ideg a szemednél.

Az anyák kialvatlanságának 35 stádiuma

19. Megmondod a férjednek, hogy szerinted soha többé nem alhatsz, és mindez az ő hibája, mert túl stresszes volt a terhességed. Ráadásul még penészes sajtot is ettél a 9 hónap alatt legalább egyszer.

20. Feladod, hogy valaha még el tudod rakni a melleidet, mert csak szoptatás közben alszik el a babád. Ahogy azt is képtelenségnek látod, hogy valaha máshol aludna érettségiig, mint a mellkasodon. Ráveszed magad, hogy együtt aludj a babáddal, hátha az használ.

21. Az emberek azt hajtogatják, hogy soha többé nem tudod kirakni majd a babát a hitvesi ágyból, középiskoláig veled fog aludni, és közben el fogtok válni a férjeddel.

22. A nagyobbik lányodnak nagyjából 18 564-szer mondod el, hogy maradjon csendben.

23. Nem marad csendben, inkább folyamatosan nyafog, mert ő sem tud aludni éjjelente a testvérétől.

24. Az éjjeleid arról szólnak, hogy az otthonodban élő kis embereket próbálod az ágyukba terelni. Végül megunod, hogy folyton ki kell másznod az ágyból, úgyhogy inkább felkelsz végleg hajnali háromkor, emiatt este 7:30-ra úgy érzed magad, mintha már éjfél lenne.

25. Feladod a közös alvást a babával, mert így még sokkal rosszabbul alszik, ötpercenként megébred, te pedig elképzelhetetlen pózokba tekeredve próbálsz nem ráfeküdni véletlenül.

26. Reggel hatra úgy érzed, mintha átment volna rajtad egy úthenger, semmi mást nem akarsz, csak lecsukni a szemed, holott most kell nekikezdeni a napnak.

27. Semmi másról nem álmodozol, csak az alvásról.

28. Az emberek azt mondogatják, hogy az együtt alvás a legjobb megoldás, és náluk mindig bevált.

29. Elkezdesz orvosok után kutatni, akik a babaaltatás szakértői, közben a férjed utánanéz a vazektómia feltételeinek.

30. A kávétól már hányingered van.

31. Ha nem iszol kávét, akkor is hányingered van.

32. Napjában huszonötször elmondod magadnak, hogy „ez is elmúlik”.

33. Terveket szősz, hogy bármilyen fáradt is vagy, akkor is elkezdesz jógázni.

34. Amikor odakerülsz, akkor túl fáradt vagy, hogy akár annyi mozgást végezz, amennyi ahhoz kell, hogy bekapcsold a jógavideót.

35. Amikor aztán három óra háborítatlan alvás jut egy éjszaka, úgy érzed, mindenre képes vagy a világon, és nem érted, hogy miért nem voltál sokkal hatékonyabb, amikor még napi 8 órát alhattál éjjelente.

Hozzászólások  ( 0 )
blog comments powered by Disqus