Allergia kisokos cikkek

Ezekre figyelj, ha allergiásként utazol

Egy allergiás ember hétköznapjai eleve egy sor nehezítő tényezővel járnak, de mindez nyaraláskor extra terhet jelenthet. Megnéztük, hogy mi mindenre érdemes gondolnunk elutazás előtt, ha allergiásak vagyunk!

A nyaralás nem feltétlenül csap át tortúrába, ha allergiásak vagyunk, a lényeg, hogy felkészülten vágjunk neki az útnak.

Tájékozódjunk

Adjuk át magunkat pályát a szabadidős detektívnek, ellenőrizzük a neten, hogy a célországban milyen allergének várnak minket, és amennyire tudunk, készüljünk fel a harci helyzetre. A pollenhelyzetet lefedő nemzetközi oldalak mellett fontos, hogy a saját egészségügyi helyzetünkkel is tisztában legyünk, így ha több dologra vagyunk allergiásak, vegyük elő a vizsgálati lapunkat és azzal együtt böngésszünk, így akár már az úti cél kiválasztása előtt lekerülhetnek a legproblémásabb lehetőségek a listáról.

Célirányos pakolás

A három féle színű nyári táska, előnyös garbó, és a kisestélyi mind-mind kerüljön hátra a fontossági listán, és a gyógyszeres tasakunk elsőként kapjon helyet a bőröndben, de akár a kézi poggyászba is tehetünk 1-1 tablettát, orrspray-t a biztonság kedvéért. Nem tudhatjuk mennyire hevesen jönnek ki rajtunk a tünetek, vagy éppen törlik-e a hazafele járatot, így mindig többel számoljunk. Tartalékzsebkendő, hűsítő krémek, szemcseppek, gyógyszerek, orrsray-k, inkább több legyen nálunk, mint hogy ott bánjuk meg, hogy nem tettünk be valamit.

Óvatosság

A gyógyszereket mindig hagyjuk az eredeti dobozukban, csak hogy elkerüljük a reptéri biztonsági szolgálat esetleges akadékoskodását. Figyeljünk arra (például sós orrspray esetében), hogy a reptérre felvihető, megadott folyadékmennyiségeket ne lépjük túl, és készítsük be előre a megadott, átlátszó zacskóba, ahogyan azt a reptereken is jelzik.

Poratka rutin

Ha tudjuk, hogy mindig meggyűlik a bajunk a poratkákkal, akkor megint hagyatkozzunk a megfontolt csomagolás technikájára. Kevesebb, de okosan kiválasztott ruha, mellé szépen befér a saját ágyneműhuzat, ha pedig indokolt, és hely is van még a bőröndben, akár saját párnánkkal is felszerelkezhetünk.

Ételallergia

A nyaralás alatt sokan hajlamosak vagyunk lazítani a megszokott szabályokon, de az ételallergiásoknak nem semmiképp sem érdemes. Kényeztessük magunkat különösen finom rágcsálnivalókkal, amiket mi is ehetünk, hogy ne csábuljunk el a reptéren, vagy a városi séták, tengerparti napozások alkalmával. Az esti büfénél pedig nagy, és határozott ívben kerüljük a büféasztalokat, hiszen a mi barátunk ilyen esetben leginkább a szállodai a lá carte étterem…Érdemes eleve így keresnünk szállást is.