Tuti Tippek

Kiderült, melyek a legnépszerűbb ajándékok

Robotgép? Parfüm? Okostelefon? Te mit veszel? Egy friss magyar kutatásból kiderült, melyek a legkeresettebb ajándékok.

„Milyen típusú karácsonyi ajándékok vásárlását tervezi, illetve mit kapna szívesen?” – tette fel a kérdést november végén a KutatóCentrum a Depo.hu ár-összehasonlító oldal megbízásából. Az idei karácsony alkalmával szinte minden fa alá kerül majd egészséggel és szépségápolással kapcsolatos termék, a 18–65 éves korosztály 60 százaléka válaszolt úgy, hogy ilyen ajándékkal biztosan meglepi szeretteit. Ha a „mit kapna szívesen” kérdést vizsgáljuk, már változik a kép: a megkérdezettek többsége leginkább könyvnek örülne, de a számítástechnikai eszközöket (pl. laptop, tablet), ruházati és sportfelszerelési cikkeket és a már említett szépségápolási és egészség kategóriába sorolható meglepetéseket is szívesen fogadják majd karácsonykor.

Kiderült, melyek a legnépszerűbb ajándékokFiataloknak ruha, idősebbeknek könyv

A válaszokból az is kiderült, hogy a férfiak leginkább valamilyen számítástechnikai vagy műszaki cikknek örülnének, a nők esetében a megfelelő meglepetést pedig a szépség és egészség témakörébe tartozó ajándékok jelentik. „A felmérés alapján úgy tűnik, hogy a férfiak többsége tudja, mi kell a nőknek, hiszen 56 százalékuk egészséggel és szépséggel kapcsolatos ajándékot is elrejt majd a fa alatt. A nők esetében ez már nem jelenthető ki, ők leginkább azzal lepnek meg másokat, amire ők maguk is vágynak” – mondta Szabari László, az oldal vezetője. Bár a háztartási gép – így például a porszívó, turmix, kenyérsütő – mint karácsonyi ajándék számos vicc és komédia alapja, ezt a „hibát” a többség nem követi el a valóságban: a nők 72, a férfiak 73 százaléka nyilatkozott úgy, hogy ilyen ajándékot nem adna, és nem is szívesen kapna karácsonykor.

Az ajándékozási várakozásokat kor szerint vizsgálva elmondható, hogy a 18–24 évesek számára a ruházat, a sportfelszerelés, valamint az óra és ékszer a legjobb választás, a korosztály képviselőinek ugyanis 56 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen fogadná az ilyen meglepetéseket. Nincs ez másképp a 25–34 évesek körében sem, bár esetükben ez az arány már csak 44 százalék. A 35–65 éves korosztály tagjai ugyanakkor már leginkább valamilyen olvasnivalónak örülnének.

LED-es tévére vált a magyar

Az egyik legnépszerűbb kategóriát képező termékcsoportnál – számítástechnikai, szórakoztató elektronikai termékek – a Depo.hu saját vásárlóinak körében azt is megvizsgálta, hogy mik a legkeresettebb terméktípusok. „November utolsó két hetében a 100 legkeresettebb termék közül az első 10 mind televízió, túlnyomó többségében LED-es technológiával, de 3D-s televíziózásra alkalmas készülék is bekerült a legnépszerűbbek közé” – ismertette a Depo.hu friss adatait Szabari László. A szakember hozzátette, a tavalyi statisztikáknál már érezhető volt, hogy az élénkebb színeket és alacsonyabb fogyasztást garantáló LED-es technológia iránt növekszik a kereslet, idén pedig már egyértelmű az elsőség. A Depo.hu 100-as toplistájában a második helyen a mobil számítástechnikai eszközök, így a laptopok és tabletek végeztek, míg a harmadik legkeresettebb árucikk a mobiltelefon.

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, az nlc Facebook-oldalán teheted meg.

Címlap

top